Bukefalos 28 år!

M

M_Q

Har en fundering på om någon vet om det är möjligt att hitta info om avkommor till ston födda i holland?
www.paardenfokken.nl är en bra sida men allt läggs ju inte in där.

Det är nämligen så att vi har två KWPN ston som vi gärna skulle vilja veta lite mer om då iaf den ena ska in i avel nästa år och hon kommer från en välkänd uppfödare som har flertalet uppfödningar som går int. svår klass just nu.
Det skulle ju vara av stort värde för oss att veta mer exakt vad som kommer från hennes linje!
plus att den som tog in henne till sverige sa att hon fått 1 föl i holland, vi ringde samma år till KWPN och frågade om det fanns någon avkomma till hnne reggad men de gjorde det inte då.

Sen har jag en 4-åring som jag är otroligt nyfiken på vad syskonen presterat då alla utom 1 ska vara exporterade.

Någon som har tips på hur jag kan gå tillväga??

Har googlat i evigheter utan att få fram spec. mkt då jag inte vet många namn o att googla på stam är inte det lättaste :)

tack på förhand!!
 
Sv: Kwpn

Uppfödaren bör ju veta.
Eller kontakta Holländska Ridsportsförbundet
ROYAL DUTCH EQUESTRIAN FEDERATION
De Beek 125
NL-3852 PL ERMELO
NETHERLANDS

Tel. (31 577) 40 82 00
Fax: (31 577) 40 17 25
info@knhs.nl
http://www.knhs.nl

Eller gör ett nytt försök med KWPN.
 
Sv: Kwpn

Jag hade för några år sedan ett kwpn sto. Jag kommer inte ihåg,men antingen mailade jag eller skrev ett brev till kwpn och frågade om hennes meriter,avkommor och även mamma och syskon.
Jag fick hemskickat datalistor där namn och stam fanns med på avkommorna och även vilka klasser de hade startat (om de var tävlade). Likadant på hennes mamma och syskon.
 
Sv: Kwpn

ok, så det finns alltså möjlighet att dom svarar :)
Skulle ha gissat på att det är så många som hör av sig att man inte skulle få något tillbaka!
ska testa!
tack!
 

Liknande trådar

Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 136
Senast: moonstruck
·
Avel Satt och tänkte på ponnyer jag haft kontakt med tidigare, alltså inte sådana jag rider eller har ridit så ofta och så. Kom särskilt att...
2
Svar
25
· Visningar
2 947
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 517
Senast: Görel
·
Avel Ja, nu så ska vi få hem vårat SWB-sto från fodervärden sådär lite hastigt, och funderar på vad vi ska ta oss till med henne. Först och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 354
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp