Bukefalos 28 år!

Kycklingben... *nojig!*

McFlurry

Trådstartare
Vi är på en camping och på kvällsrundan hittade hunden en grillplats där det fanns ett kycklingben liggandes. Jag bara hörde att han tuggade på något och när jag sagt till han att släppa det han tuggade på så såg jag att det var ett litet kycklingben. Den biten som jag såg var ca 5 mm brett och tre cm långt - och halvt... så hur lång biten var hunden hann svälja vet jag inte :crazy:

Affärerna här var stängda när detta hände så kan inte få tag i sparris. Åker hem härifrån imorgon och tänker köpa sparris så fort affärerna öppnar här. Men vad kan jag göra nu? Bara avvakta och hålla koll på att han inte kräks, får blod i avföringen eller verkar må dåligt?

/nojig matte... :(
 
Sv: Kycklingben... *nojig!*

Andas. Det kommer med största sannolikhet gå jättebra. Det är såklart inte bra om de äter tillagade ben, men just kyckling är ändå väldigt snälla ben för hunden att äta och biten du såg var ju verkligen minimal.
 
Sv: Kycklingben... *nojig!*

Tack för ditt svar, det lugnade mig!

Han verkar ha klarat sig bra iaf - inga tecken alls på att benet ska ha orsakat något! Kan nog snart andas ut ...
 
Sv: Kycklingben... *nojig!*

Kycklingar är knappt 35 dagar när de slaktas, deras ben har knappast hunnit förkalkas o är relativt ofarliga även när de är tillagade, värre är det med kokhöns.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag ska försöka göra en lång historia kort... min hund på 1.5 år blev sjuk i akut pankreatit i början av april. Han blev inlagd...
Svar
2
· Visningar
2 399
Senast: niardasp
·
Hundhälsa Hej, Det är så att min hund blev biten i örat av en annan hund i tisdags. De sydde på djursjukhuset MEN det tog jätte lång tid. Han...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: Develina
·
Hundhälsa Min chihuahua och border collie skäller alltid ute när de vill in igen men i tisdags var de ute längre än vad de brukar. jag öppnade...
Svar
14
· Visningar
10 808
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp