Bukefalos 28 år!

"lättsedda" sevärda filmer

Den var ganska otäck.
Inte så många våldsamma scener som visades upp tyckte jag.

Var tvungen att kolla upp filmen på IMDB om jag mindes rätt angående våldet. Det gjorde jag.

TS ville ha en film som:
vara högst två timmar lång
handla om något annat än parrelationer
inte innehålla några sexscener
hellre vara lågmäld än skrikig
ha sparsamt med våldsscener
gärna ha ett lugnt tempo
beröra

Wind River innehåller en våldtäktsscen och flera av huvudkaraktärerna skjuts ihjäl på slutet.
Jag tycker inte riktigt det rimmar riktigt med vad TS är ute efter. The Motion Picture Association of America klassar filmen i deras parental guide som Restricted med motiveringen "for strong violence, a rape, disturbing images, and language".
 
Marley och jag är två timmar och en minut lång men det kanske kan gå för sig ändå? Berör definitivt. Om det är ok att den berör så att man fäller någon tår eller flera.
Är det ok med dokumentärer så Searching for Sugarman - bra musik, fantastisk story, berör i alla fall mig.
En jättefin film och en av mina personliga favoriter är Stand by me. Bygger på en Stephen King-novell men ingen skräckis på det sättet utan kretsar kring fyra killar i tolvårsåldern och deras vänskap.
 
Timmarna? (Inte var et väl sex eller parförhållanden i den - egentligen?)
Jean de Florette I och Jean de Florette II (Manons källa)
Igelkottens elegans (måste erkänna att jag inte sett filmen tyvärr, men boken passar in på din beskrivning)
Den gröna cykeln
Min Onkel (Jag tycker att Tatis humor får en att tänka efter - vad är det vi håller på med?)

Tror att det är enklare att hitta det du söker om du tittar bortanför Hollywood och gärna lite bakåt i tiden.
 
Hej!

Jag skulle vilja ha tips på filmer att se.

Filmen ska gärna:
vara högst två timmar lång
handla om något annat än parrelationer
inte innehålla några sexscener
hellre vara lågmäld än skrikig
ha sparsamt med våldsscener
gärna ha ett lugnt tempo
beröra

Okej, det var kanske inte så specifikt men kanske någon ändå har tips? Jag kan ha samma behållning av såväl barn- som vuxenfilmer, animerat eller inte animerat. Musikaler går också bra.
Unga Astrid
Phantom of the opera
 
En film jag blev rekomenderad, som jag aldrig trodde jag skulle gilla: Dangal.

En indisk film som greppar tag i en på en gång utan att kräva intensiv action. Verklighetsbaserad.

Den är lång, ca 3 timmar men när vi sett 2 timmar så ville vi inte sluta titta, vi var inne i filmen och tyckte den inte gått så långt men vi var tvungna att gå och lägga oss.
En lugn film med några få intensiva sektioner (men inte något skit-action, som jag dock mycket väl kan älska) men som inte får en att tappa intresset. Inget sex. Givetvis några filmatiseringsklassiker men inte något som störde. Jag tycker den faller inom ramarna perfekt faktiskt. Berörde på många sätt med en dov ton av humor.
 
Jises, vad tips, jag kommer kunna titta på film resten av året :rofl:

Får se vilka filmer som går att hyra först och börja med någon/några av dem. Flera verkar lovande!

Mina önskekriterier innebär inte att jag inte kan tänka mig att se en film som avviker lite från dem ;) Men många verkar passa in riktigt bra! Jag trodde inte att jag skulle få såhär mycket napp.
 
Hej!

Jag skulle vilja ha tips på filmer att se.

Filmen ska gärna:
vara högst två timmar lång
handla om något annat än parrelationer
inte innehålla några sexscener
hellre vara lågmäld än skrikig
ha sparsamt med våldsscener
gärna ha ett lugnt tempo
beröra

Okej, det var kanske inte så specifikt men kanske någon ändå har tips? Jag kan ha samma behållning av såväl barn- som vuxenfilmer, animerat eller inte animerat. Musikaler går också bra.
The bucket list. Trailer
 
Puttar upp tråden hoppas det är ok :).
Jag tar också gärna emot tips på liknande filmer -- visst måste det finnas fler?

Kan även passa på o tipsa om Milk. Relationer o endel våld förekommer!... -- men den handlar så mkt mer om gayrörelsen i sig än relationer mellan två personer. O våldet är inte så centralt. Säkert är jag sist i världen som inte sett den innan men är glad jag gav den chansen tillslut.
 

Liknande trådar

A
Islandshäst Jag ber er om hjälp eftersom jag tror att ni har mest kunskap. Först - skulle ni kunna bedömma tölten på dessa bilderna? Den sista är...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 059
Senast: Lella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp