Lämplig app för positionering

Jag använder endomondo.

Men är du orolig kanske ett gps trygghetslarm/GPStracker skulle vara något? Jag har utrustat pappa med en Minifinder Pico. Värt varje öre och fungerar perfekt för det du avser.
 
Jag använder Glympse. Den larmar dock inte förrän tiden är ute så det krävs lite av sambon att slänga en blick på telefonen ibland och se att jag fortfarande rör mig. Och skulle han inte göra det tickar tiden ut och jag får skäll för att jag glömt stänga av appen när jag kommit tillbaka till stallet :p

Så du börjar dela din position när du börjar rida och sen slutar du dela när du kommit tillbaka till stallet igen. Och under tiden så kan din sambo se dig på kartan och se att du fortfarande rör på dig?

Jag laddade ner den och tycker att den ser lovande ut. Undrar bara vad som händer om man är nånstans utan mobiltäckning (4G osv). Ser det då ut som att man står still och orsakar oro hos den som tittar på kartan?
 
Så du börjar dela din position när du börjar rida och sen slutar du dela när du kommit tillbaka till stallet igen. Och under tiden så kan din sambo se dig på kartan och se att du fortfarande rör på dig?

Jag laddade ner den och tycker att den ser lovande ut. Undrar bara vad som händer om man är nånstans utan mobiltäckning (4G osv). Ser det då ut som att man står still och orsakar oro hos den som tittar på kartan?
Precis. Den fungerar oftast utan problem. Så länge man kommer ihåg att slå på GPS:en. Någon gång fick jag dåligt batteri, stamina gick igång och slog av GPS men då ringde sambon upp och klargjorde att allt var lugnt.

Jag har nog inte jättedålig täckning där jag rider. Oklart vad som händer om man är i riktig storskog.

Jag tycker att det är en trevlig och lättanvänd app. Vi har också använt den när någon ska plocka upp den andra till exempel så vet man när det är dags att göra sig i ordning :)
 
Precis. Den fungerar oftast utan problem. Så länge man kommer ihåg att slå på GPS:en. Någon gång fick jag dåligt batteri, stamina gick igång och slog av GPS men då ringde sambon upp och klargjorde att allt var lugnt.

Jag har nog inte jättedålig täckning där jag rider. Oklart vad som händer om man är i riktig storskog.

Jag tycker att det är en trevlig och lättanvänd app. Vi har också använt den när någon ska plocka upp den andra till exempel så vet man när det är dags att göra sig i ordning :)

Tack! Behöver den andre också ha Glympse eller kan han/hon komma åt kartan ändå?
 

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 323
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp