Bukefalos 28 år!

Lang lang man, hvad gör i.

G

Gritt Gerner

til jer med häste som har meget lang man.

hvad gör i for at få den ekstra lang.

börster den eller fletter den hvad er jeres tip til en lang man, vis gerne billeder på jeres häst man.
 
Sv: Lang lang man, hvad gör i.

Har en arabvalack med underbar lång och vågig man, tjock och härlig. Jag gör inte något för att den ska se ut som den gör, tvättar den ibland bara, reder ut den försiktigt, använder pälsglans en och annan gång. Det där med mycket tagel är ju en ärftlig fråga, precis som hårkvaliteten hos människor.
Tyvärr vet jag inte hur man lägger ut bilder här ....
 
Sv: Lang lang man, hvad gör i.

Har också en arab vars man växt ungefär 2 dm på ett år. Den är jättetjock och lång nu.
Ett tips är att fläta upp manen vid ridning så att den inte trasslar sig i tyglarna, då den även skavs och blir ful. Man får vara lite rädd om den helt enkelt. :)
 
Sv: Lang lang man, hvad gör i.

Min häst har bara lång man av sig själv. Borstar ur den några ggr i veckan, inget annat. Blev lite sliten i somras eftersom ungponnyn gnagde på den men de syns knappt nu. Hon är kallblodstravare och de flesta brukar ha det i generna. Bara att låta bli att klippa!
 
Sv: Lang lang man, hvad gör i.

Min arabvalack har lång man. Har helt enkelt låtit den växa ut, inte gjort något annat med den. Man man får ju vara lite försiktig när man kammar den. Använd alltid pälsglans! Sen tvättar jag den ett par gånger om året.
 
Sv: Lang lang man, hvad gör i.

tusind tak for de fine svar, min bellas man er vokset ca 10 cm på 4 måneder, og nu er hun begyndt at klö den af på hegnet.
 
Sv: Lang lang man, hvad gör i.

Min lille isis är riktigt hårfager =) Han är född 04 och manen och pannluggen har växt enormt mycket sen han föddes. Jag misstänker att den kommer att växa en bra bit till...

Här är bild

maj 07
14643411.jpg


jan-feb 08
17909579.jpg

17909544.jpg

18241383.jpg


Jag gör ingenting med manen. Borstar ibland, aldrig tvättat.

//julia
 
Sv: Lang lang man, hvad gör i.

*kl*

När Bolero levde så flätade jag alltid hans man i många långa flätor speciellt när han skulle ut i hagen. Jag borstade den alltid med en borste som egentligen var till människor. behövde aldrig pälsglans eller dylikt.
Så här såg den ut när jag låtit flätorna vara i för länge..:D
PIC016-1.jpg
[/IMG]
bolerohuvud.jpg
[/IMG]
 
Sv: Lang lang man, hvad gör i.

Gör inget speciellt med Biancas man, använder pälsglans och borstar igenom den ordentligt ett par gånger i veckan. Är tyvärr lite avbiten längs mankammen av fölkompisen. :angel:

Nytagen bild från igår. Hon är född maj -06 så det kommer nog bli en rejäl man med tiden :D

18248833.jpg


18248831.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Så min lille hest er øm i mage muskulaturen, og jeg lurer på å kjøpe en ny gjord til hoppsadelen. Finnes det noe ala Eric Tissant...
Svar
7
· Visningar
576
Senast: MimmiNO
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 896
Senast: SkorpSmulan
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 743
Senast: Lhas
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 465
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp