Bukefalos 28 år!

Långa barn?

Sv: Långa barn?

mkt intressant tråd det här.
Jag har en dotter som precis fyllt 4 år och hon är 114 cm vilket är ganska långt. Hon tas väldigt ofta för att vara 5 år.

Jag är bara glad över att hon verkar bli lång eftersom jag själv alltid har önskat att jag vore lite längre (är 167 cm). På min sida i släkten så finns det inga direkt långa personer men dätremot på hennes pappas sida. Pappan är 188 cm och han har två halvsyskon som är 180 cm (tjej) och 196 cm (kille).

Jag undrar hur långa era "långa barn" var i 4 års åldern?

I örigt tycker jag att du ska informera farmor om att det INTE är ok att hon kommenterar din dotters längd och att NI i familjen inte tycker att det är något problem. Vill du ha hennes råd så kommer du att be om dem. Vad säger pappan om hur farmor lägger sig i??

Lycka till!!

Svarar igen ...är ny här...;)
Min dotter var också 114 cm när hon var 4 år!
 
Sv: Långa barn?

Vore kul att få en uppdatering av TS, det här är ju en såpass gammal tråd att det borde hänt massor nu!
Jag var längst i klassen och 161 cm i typ femman, nu är jag ... ja, 163 cm iallafall :D. Jag hade gärna växt lite till! Det är så vackert att vara lång :love:

(Fast såklart är det vackert att vara kort också :) )
 
Sv: Långa barn?

Jag har alltid varit längst i klassen under låg och mellanstadietiden.
Sedan jämnade det ut sig.
Att hon är längre än andra nu är inget du behöver oroa dig över.
Vad har hennes farmor tänkt att ni ska göra åt det? Ni kan ju inte krympa henne direkt:p
 
Sv: Långa barn?

Vaddå? Ska du kapa av benen på henne? :mad:
Stackars tjej, hon får väl inte höra sin farmors dumma kommentarer? Har själv en son på 15 månader som är jättelång, han ligger över kurvorna på längden.
Han har 1-2 huvuden längre än sina jämngamla kamrater. Det är säkert inget att oroa sig för.
Både min sambo är lång och jag är lång och har LÅNGA män på min pappas sida.
 
Sv: Långa barn?

Även jag var längst i klassen på låg och mellanstadiet, och fortfarande längre än de flesta i högstadiet. Skolsköterskan ville ha mig medecinerad då jag förväntades bli väldigt lång enl. undersökningar (>190?) men det ville varken jag eller föräldrarna. Jag slutade på 183, vilket förvisso är långt men inte särskilt katastrofalt precis...
 
Sv: Långa barn?

Medicinering? För att du var lång?
Vilken märklig skolsköterska.

Isak är också lång, 2½ år och 94 cm.
Dock är väl det ganska normal längd för den åldern?
Men jag är lång, pappan är lång och många i släkten är långa.
 
Sv: Långa barn?

Äsch, alla växer och utvecklas olika.

Jag var också längst i klassen. I 4:an vet jag att jag var 160 cm och på korten ser det jätteroligt ut för jag är ett helt huvud längre än alla klasskompisarna. Men inte led jag för det och blev heller aldrig retad för det. Det som var lite jobbigt var väl i så fall att bröst och sånt kom tidigare än på kompisarna, men snart var vi alla i puberteten.

Efter det växte jag inte så himla mycket mer, jag slutade på 170. Idag är jag 32 år och det är ju inte precis så att man fortsätter åldras i "förtid".
 
Sv: Långa barn?

Medicinering? För att du var lång?
Vilken märklig skolsköterska.

Tenderade man att bli onormalt lång kunde man stoppa upp tillväxten med medecinering tydligen... Ungefär som väldigt korta kan ges ngt som ökar tillväxten, en släkting till mig fick det.
 
Sv: Långa barn?

KL

Oj, en gammal tråd som man har svarat i och glömt av, spännande :D

Tenderade man att bli onormalt lång kunde man stoppa upp tillväxten med medecinering tydligen... Ungefär som väldigt korta kan ges ngt som ökar tillväxten, en släkting till mig fick det.

Ang. ovan, även jag var under diskussion om jag skulle medicineras/ få stopphormoner för att sluta växa. Förstår dock inte varför? Visst, jag var/är lång, men inte SÅ sjukligt lång :crazy:.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 878
Senast: Grazing
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 078
Senast: Gunnar
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 217
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 716
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp