Bukefalos 28 år!

Långhåriga kaniner

Lena

Trådstartare
Haft kaniner i över 10år men i helgen flyttade den första långhåriga kaninen hem till mig... Är det nån som vill dela med sig tips om hur man lättast håller all denna päls i bra skick? Hur ofta brukar ni borsta era små pälsbollar? Borstade henne idag på rygg, öron, huvud. Magen och runt baken var hon inte så förtjust över att bli borstad på så vi lämnade det för stunden tills vi har lärt känna varann bättre...

Är det nåt strö som är mer fördelaktigt än annat? Har ett lager spån i botten sen bäddas det med höet som ratats och inte duger till mat enligt kaninerna. Känns som att både spånet och höresterna gärna trasslar sig fast i pälsen.

Klipper ni ner pälsen nångång eller får den vara lång året runt? Tycker det måste bli väldigt varmt under sommarhalvåret.

En liten bild på sötnosen, något suddig, men mängden päls syns iaf :D
941802_10151963593788960_989074602_n.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Djur Är det någon som vet var jag kan hitta lämpligt strö till en kanin? För tillfället har jag spån, men jag vill helst ha något strö som...
2
Svar
21
· Visningar
4 978
Senast: Angely
·
Övr. Hund Vänder mig hit för att få hjälp, har åtagit mig att för en tid (en dag eller ett år vet vi inte) att ta hand om kompisens hund. Det är...
Svar
6
· Visningar
1 610
Senast: Glimfeather
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp