N

Nitra

Jag och två kompisar har planer på att rida på ridleden i sommar. ungefär hur långt kan man räkna med att man kommer på en dag?
:confused:är det nån som har några andra bra tips så blir jag jätteglad om jag får ta del av dem....
 
Hej hej!
Vi ska också rida (hallands)leden i sommar! V ihar räknat med att ta det ganska lugnt och rida 4-5 mil om dagen. Det är på hästar som inte är distanstränade speciellt utan går 1-2 mil ett par dagar i veckan och tränas resten i paddock.

Hoppas ni får en trevlig tur! :)
 
:)Vi ska också rida på hallandsleden! Har ni ridit på leden tidigare?
Hinner man verkligen med 4-5 mil om dagen?
Hur många timmar blir det totalt i sadeln då?
Vet ni om det finns några ställen med en vattenkran eller nåt så man kan vattna hästarna på vägen?
Tack så jätte mycket för ditt svar!
 
var längs hallandsleden tänkte ni (bägge två alltså) rida?

jag har bara karta över kungsbackadelen och har funderat och tänkt och skulle såååå gärna vilja rida en vända där.

kul o höra om vad andra har för planer! :)
 
I ett lungt tempo kan du räkna med ca 7,5 timme , men man ska ju njuta av ritten rider i bland långa turer och har då fika med men räckna att rida 5 mil om dagen det är rätt bra tempo att ta det i för häst och ryttare
mvh Anders
PS lycka till
 
Tack så mycket för era svar! :bump:
Vi ska rida längs leden i Laholms kommun. Vill du ha en karta över den eller info kan du gå in på laholms hemsida: www.laholm.se/turist/ridled.htm

Någon som har några bra tips på saker som är "bra att ha" när man rider?
Eller några smarta lösningar hur man gör med packningen?
 
Vet att man kan skicka packningen på bil mot ersättningen i avgiften när man startar (detta gäller Sörmlandsleden) men det ska vara så enkel som möjlgt själv har jag packväskor och hornväsker och filt backon sadel, tänk bara på vikten och att kanske ska ha en häst till packningen för då kan den bära rätt mycket åt er :confused:, hmm blir sugen att göra lika dant som ni juu :banana: jag bara lyckönska er att det går bra för er / mvh anders
 
Ja du det kan man fundera på , men jag har talat med en Dam som har semestrat 5 år på hästrggen och dom plockade ihop allt dom skulle ha med sig och vägde det på brevvåg ?? menar inte att du ska göra det men väg det du kan tänkas ta med!! :confused: en fråga bara ,, ska du ha extra häst med som bärare ?? :banana:
 
nej ingen extra häst men vi är två och vissa saker behöver man juinte ha dubbelt av.Har naturligtvis tänkt att packa så lätt som möjligt för både vår och hästarnas skull men en maxvikt att tänka på hade ju inte varit så dumt.Vi skall vara ute en v.Oxå rida kungsbacka leden :banana:
 

Liknande trådar

Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 346
Senast: Miiikaela_
·
Fritid Vi tänkte besöka Gotland (på försäsongen) i sommar med vår 4-åring. Vår första gång där! Tips på vad vi inte får missa och plats som är...
Svar
1
· Visningar
235
Senast: Karfitsa
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 381
Senast: zarmino
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 859
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp