Bukefalos 28 år!

Långtur/uteritt

Chili

Trådstartare
Är nyfiken på er andras uterittsvanor där ute :laugh:

Brukar ni rida på långritter? Hur ofta? Vad är en långritt för dig? Är det att vara ute i några timmar/rida några mil eller är det flerdagars? Och så kanske det är intressant att veta hur länge ni brukar vara ute till vardags?

Själv har jag nog aldrig varit ute mer än 3-4 timmar. Drömmer lite om att rida på en ridled och övernatta ett dygn eller två :) Så till vardags är en långtur för mig när man är ute mer än normalt, helt enkelt.
Tycker vi har bra vägar - man får skritta en stund på stigar eller asfalt för att sedan kunna rida ordentligt på bra vägar. Sen får man en bra avslutande skritt hem också!

En normal tur för oss är nog upp till en timma. 1,5 timma och uppåt klassar jag oftast som långtur. I begreppet långtur bakar jag nog in att man rider på vägar man sällan rider på annars, det blir alltså mer av en "grej" av det :p
 
Sv: Långtur/uteritt

Vi är ett gäng här hemomkring som själva brukar anordna långritter. Det är alltifrån 1-dagars till 2-dagars med övernattning.

Förra året var vi i Kivik och red. Det var underbart att rida nere på stranden!
Vi gick bara in på google och letade och sen ringde och fixade det.

Har även ridit här hemomkring en 2-dagars. Hade jättebillig övernattning på ett vandrahem. Fick dock dit innan och stängsla upp. Men vi brukar dela upp sysslorna sins emellan så det är inte så betungande.

Ser fram emot vårens och sommarens långritter!!!!! :bump:
Skickar här en bild från förra årets långritt i Kivik.

url=http://www.pixbox.se/pic30258173]
30258173.jpg
[/url]
 
Sv: Långtur/uteritt

Gud vad mysigt! Det är en riktig långritt det :)

Jag har spanat lite på en ridled vid Växjö, längre än så orkar jag knappt åka. Där finns det stugor och olika längder. Det kostar ju en slant bara att få en karta och så, vet inte riktigt hur det funkar, men vore roligt om det så bara blir endagars.
 

Liknande trådar

Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 950
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 910
Ridning Hej alla kloka, Jag har stött på ett problem med en av hästarna jag rider och undrar om någon kan ge mig lite bra tips. När jag rider...
Svar
15
· Visningar
2 292
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 517
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp