Bukefalos 28 år!

Lapptäcke som doppresent? Storlek?

T

Tjorven

Hej! Jag har funderat på att knåpa ihop ett lapptäcke som doppresent till min brorsdotter, men jag har så svårt att bestämma hur stort det ska vara!?!

Lilltjejen kommer att vara 4 månader vid dopet, så ett pyttelitet vagnstäcke hinner hon knappt använda (hon har snart vuxit ur hårdliften...). Men att göra ett fullstort som funkar som överkast till en 90x200-säng kändes lite överdrivet (det kan hon ju inte använda förrän om många år).

Vad säger ni? Vilken storlek skulle ni vilja ha i doppresent?

/Tjorven - Pysselsugen men velig
 
Sv: Lapptäcke som doppresent? Storlek?

Om jag skulle välja så skulle jag vilja ha ett 90*200, en sånt present skulle jag vilja ha med mig i hela livet. :love:
 
Sv: Lapptäcke som doppresent? Storlek?

Min dotter fick ett lapptäcke och det är kanske 100*120 men då har jag inget ögonmått och inget att mäta med. Tycker som det är nu att det är lagomt, hon har det oftast på golvet och ligger på det där.

Ska du göra ett som överkast behöver det säkert vara 150*240 så att det hänger ner lite på sidan av sängen så det beror väl på hur pysslig du känner dig :)
 
Sv: Lapptäcke som doppresent? Storlek?

åh ett lapptäcke har jag vart på väg att göra till min brorson!
jag hade tänkt trycka massa foton på honom på tyg och sy in dem i lapptäcket... har massa fina bilder.. men jag är inte så duktig på att sy... så det är nog mest en önskedröm än något annat ;)
 
Sv: Lapptäcke som doppresent? Storlek?

Hmm. Kanske 100x130 som ett spjälsängstäcke kan vara lämpligt? Eller 150x180 eller nåt sånt, då kanske man kan ha täcket som en filt i soffan om man vill när man blir lite större? Men det känns oxå lite stort till en 4-månaders...

Finns det barntäcken i nån storlek mellan spjälsäng och fullstor, eller byter man till vuxenstorlek direkt?

Tack för svaren!

/Tjorven
 
Sv: Lapptäcke som doppresent? Storlek?

Jag tycker att ett täcke som passar en spjälsäng blir perfekt. Man kan ju alltid ha det att ligga på på golvet och när babyn blir större blir det ett mysigt minne. Kanske kan man "bygga ut" täcket med lappar från hennes småbarnskläder när hon blir större?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp