Bukefalos 28 år!

Leksaker till hamstrar

S

Stallflicka

Vad har ni för leksaker och hus till era hamstrar i buren?
Vad är eran hamsters favorit?
Min gillar mest sitt hus som jag har byggt på slöjden och ett som ska föreställa ett rymdskepp ;)
 
Min hamster (lever inte längre tyvärr) hade alltid sitt plasthus (oftast använde han det som toa och sov under det), pappersrullar, en träspång jag gjort i slöjden och en kruka med chinchillasand. Han älskade att bada där och att ibland gräva däri.
 
Jag hade hamster för 15 år sen :crazy: Han hade ett plasthus som var sovhus och på taket hade han matskålarna. Sen så hade han ett 2-våningshus också som var lite mindre.

Toarullar är en billig leksak...

Favoriten var hjulet. När han dog kunde jag inte sova för det var så tyst :cry:

M.
 
Mina hamstrars absoluta favorit sak är en burk med chinchillasand i. Dom älskar att gräva och rulla sig där! Vissa använder även ena hörnet som toa vilket är jättebra för då är det så lätt att plocka bort.
 
Tack för svaren! Kul att läsa vad era hamstrar gillar för hus och sånt :). Chinchillasand verkar populärt bland hamstrar.. är det som vanlig sand? :p
 
I buren har han sitt hus med en stege till taket på huset. Det gillar han. Brukar hänga i taket eller i sin Kräcker också. :crazy: :p Rör utanför buren, dom gillar han. Men mest sandbadet tror jag.

Massa saker. ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
437
Senast: Sel
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 007
Senast: escodobe
·
Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 133
Senast: fejt
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp