Bukefalos 28 år!

Letar hoppsadel, var ska jag börja?

superstar

Trådstartare
Jag är på jakt efter en hoppsadel till min dam. Känner mig trygg med att själv prova ut, men har dålig koll på märken och modeller och vilka som passar till vilken typ av ryggar, så vill någon tipsa om vad som låter som att det skulle kunna passa så har jag någonstans att börja... Hon går med en Wellington Elite fit 3 i dressyren och hade tidigare en Prestige Sydney hoppsadel. Den passade bra men de är ju inte jättevanliga tyvärr. "Normal halvblodsrygg", något svängd men blir rakare under arbete. Ska se om jag hittar nån lämplig bild.


1524412_10151792397397046_32231206_o.jpg

10434170_10152083126302046_6566455483630154548_n.jpg
 
Ska du hoppa 1.50 eller nedgrävd bom?
Vad får den kosta?
Ny eller begangnad?
Fundera på om du vill ha ull/syntet eller panelsadel. Många ull/syntetsadelar går att stoppa om. Men panelsadlarna (ska) hålla längre innan de behöver åtgärdas. Då får du byta hela underredet på sadeln, dyrare naturligtvis.
 

Liknande trådar

Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 069
Utrustning Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Svar
1
· Visningar
664
Senast: Time Lord
·
Utrustning Herregud ! Är i sadelträsket DELUXE (igen) 😐 Hur svårt kan de va att finna en bra dressyrsadel till mig och hästen 😣 Tycker jag...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: poetin
·
Utrustning Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Svar
4
· Visningar
1 271
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp