Bukefalos 28 år!

Lidl-blöjor

Ishtar

Trådstartare
Nån som testat eller kör med dessa?

Vi har använt Libero hittills men skulle vilja hitta ett billigare alternativ.
Nu har vi ett paket Coop men jag tycker ytan känns lite papprig och blöjorna lite för hårda, de sitter hårdare runt om benen och magen än Libero.

Vi testade Huggies när han var pytteliten och var nöjda, ska köpa ett paket och se om jag fortfarande gillar dem, de ligger ju ganska mkt lägre i pris än Libero.
 
Sv: Lidl-blöjor

En kompis kör(de) med dem till sin lilla och det verkar som det blev klåda i stjärten av dem. Men hon kanske bara är överkänslig.

Kvalitén är väl lite sämre kanske med tanke på priset.
Men å andra sidan skadar det inte att prova.
 
Sv: Lidl-blöjor

Jag använde mig av några de säljer på citygross. Kostar 59 kr för 50 stycken. Kommer dock inte ihåg vad de hette. Men de var bra.
 
Sv: Lidl-blöjor

Har haft ett paket från lidl och jämfört med coop är de mycket bättre! De påminner lite om pampers och huggies tycker jag. Har även för mig att de fått bra kritik i nåt blöjtest nångång...
 
Sv: Lidl-blöjor

Har haft ett paket från lidl och jämfört med coop är de mycket bättre! De påminner lite om pampers och huggies tycker jag. Har även för mig att de fått bra kritik i nåt blöjtest nångång...

Jag har också hört att de ska vara bra enligt nåt test, eller nåt.
Det verkar vara ganska små paket så det är ju bara att köpa och prova. Just nu väntar jag på att de här coopblöjorna någon gång äntligen kan ta slut....
 
Sv: Lidl-blöjor

Det är ju bara att testa och köra :D

Vi gjorde en studie på en kurs jag gick, köpte ett paket av var sort, både billiga och dyra, och hällde färgat vatten i dem, kände och klämde på komfort och sådär :D

Nu hjälper det ju inte dig så mycket eftersom det var engelska märken hihi men kanske nåt att satsa på?
 
Sv: Lidl-blöjor

Bambo;)

*kl*

Till TS: Jag har testat ett paket blöjor som börja på C tror jag att det var, de hade en indikator som färgades när barnet hade kissat. De blöjorna funkade bra på min son iallafall.
 
Sv: Lidl-blöjor

Vi har nog testat de flesta på vår tjej!
Lidls var ok men vi gillar allra bäst Willys egna. Dumt nog har vi inte Willys jättenära men ser i stället till att köpa på oss ett lager när vi åker förbi. Annars blir det oftast Huggies om vi måste ta något annat. Även Euroshoppers tycker jag funkar. Det jag gillar med Willys är att de känns lite mjukare och nättare!
 
Sv: Lidl-blöjor

Kom på en sak...en som jobbar på Libero som jag träffade sa att eg är alla blöjor väldigt bra i Sverige för vi har en så hög lägstanivå i kvalitén sa hon så det spelar kanske inte jättestor roll...detta sa hon efter att jag berättat att jag tyvärr inte gillade Libero särskilt mycket, iaf inte de som är för de allra minsta. Deras byxblöjor jag nu testar har jag faktiskt tyckt om..men har inte kommit till att prova alla byxblöjor än så kan inte säga vad jag gillar bäst där ännu! Men det kommer! :D
 
Sv: Lidl-blöjor

På BB hade de pampers med sådan indikator! En gul rand som blev blå när de kissat.
Det verkar dock inte vara pampers-standard?


Vi har hunnit med "provpåsarna" med pampers här hemma, en förp. libero och nu har vi kört huggies. :)
 
Sv: Lidl-blöjor

Lidls var ok men vi gillar allra bäst Willys egna. Dumt nog har vi inte Willys jättenära men ser i stället till att köpa på oss ett lager när vi åker förbi. Annars blir det oftast Huggies om vi måste ta något annat. Även Euroshoppers tycker jag funkar. Det jag gillar med Willys är att de känns lite mjukare och nättare!

Jag tyckte att Willys (up and go) var värdelösa! Dom hade bra passform, men dåligt uppsugningsförmåga. Kändes fuktigt i blöjan och dotter blev så klart röd..

Huggies däremot är jättebra tycker jag. Bra passform och bra uppsugning. Men så mycket billigare än Pampers och Libero är dom inte här (Ica Maxi och Coop)? Ungefär samma pris..
 
Sv: Lidl-blöjor

Nån som testat eller kör med dessa?

Vi har använt Libero hittills men skulle vilja hitta ett billigare alternativ.
Nu har vi ett paket Coop men jag tycker ytan känns lite papprig och blöjorna lite för hårda, de sitter hårdare runt om benen och magen än Libero.

Vi testade Huggies när han var pytteliten och var nöjda, ska köpa ett paket och se om jag fortfarande gillar dem, de ligger ju ganska mkt lägre i pris än Libero.


Vi har kört Lidls blöjor länge nu. Vi är mer än nöjda. Det är absolut inga fel på dom bara för att dom är billigare. Jag har ibland köpt ett paket med dyrare blöjor och är inte ens i närheten av nöjd.
 
Sv: Lidl-blöjor

Jag har testat följande märken på min son :
Lidl, Libero, Euroshopper, Ica, Willys och Pampers

Min son kunde inte ha Liberos blöjor för dom satt konstigt på honom trots att jag testade olika storlekar. Hände ofta att dom pga sin passform inte höll tätt när han kissade. Använde mest Ica och Lidls blöjor på honom eftersom dom var billiga och bra i jämförelse med andra märken jag testade. Har aldrig haft några problem med Pampers , som många har dålig erfarenhet av.

Men alla barn fungerar olika med olika blöjmärken så man får testa vilket som passar bäst på ens eget barn.
 
Sv: Lidl-blöjor

De dyra märkena som jag testat på min son, höll inte tätt när han sov när han var mindre.

Han har testat: Pampers, Libero, Euroshopper(dom var småååå i storlekarna), Willy´s, Huggies och Bambo. Och nåt märke från Lidl.

Från Lidl: Dom var jättebra, inget för oss att anmärka på.
Pampers, Libero och Huggies: Något/några utav dom läckte när han var liten på natten, men nu fungerar dom bra.
EuroShopper: Små i storlekarna, annars ok.
Bambo: Har aldrig någonsin märkt något negativt med dom.
Willy´s byxbköjor: Fungerar jättebra.
ICA´s byxblöjor: Samma som Willy´s.
 
Sv: Lidl-blöjor

Jag tyckte att Willys (up and go) var värdelösa! Dom hade bra passform, men dåligt uppsugningsförmåga. Kändes fuktigt i blöjan och dotter blev så klart röd..

Huggies däremot är jättebra tycker jag. Bra passform och bra uppsugning. Men så mycket billigare än Pampers och Libero är dom inte här (Ica Maxi och Coop)? Ungefär samma pris..

Som sagt, har inte kommit att prova up and go ännu från de märkena...bara Huggies (de satt dåligt) och Libero som jag gillade.
Men de vanliga Willys har hon aldrig blivit röd i rumpan av och de suger upp jättebra, hon är aldrig blöt!
 
Sv: Lidl-blöjor

Lite kul att läsa folks olika erfarenheter.

Till grabben har vi mest kört med Libero och Pampers (har fungerat olika under växtperioderna) + tygblöjor.
Vi fick ett paket med Coopblöjor av en bekant,
en blöja och han var knallröd i rumpan :crazy:
Sen har vi inte tordas testa några andra,
men man kanske borde göra ett försök,
både till honom och till lillasyster.
Kan ju vara värt ett försökt, fungerar det itne så går man ju inte under direkt :D
 
Sv: Lidl-blöjor

Huggies däremot är jättebra tycker jag. Bra passform och bra uppsugning. Men så mycket billigare än Pampers och Libero är dom inte här (Ica Maxi och Coop)? Ungefär samma pris..

Hos oss (på Ica Maxi) är huggies blöjor 30 kr billigare/paket än liberos, och pampers är ännu dyrare. Har för mig att jag kollat styckpriset, och där skiljer det något öre/blöja om man jämför huggies med icas egna blöjor, och då är huggies mkt smidigare och bättre.

*kl*

Mina erfarenheter av blöjor:

Libero: Läckte löst bajs i ryggen när barnen var små, i övrigt ganska bra. Byxblöjorna känns lite onödigt klumpiga

Pampers: Favoriten, synd bara att de även är dyrast. Håller tätt, och byxblöjorna är smidiga och lätthanterade.

Huggies: Jättebra blöjor, det mest använda märket här hemma (mkt pga priset). Smidiga och följsamma, håller tätt. Enda nackdelen jag kan komma på är att byxblöjorna inte har någon bra återförslutningsfunktion när de är använda, däremot får de ett stort plus för att de sitter väldigt bra. Känns som om Huggies är likvärdiga med Pampers i kvalité och passform, och Pampers är ju som sagt favoriten

Ica: Okej lågprisblöja, något klumpiga och oflexibla. Byxblöjorna är jämförbara med Liberos

Willy´s: Klumpiga och stela

Lidl: Nja... Kan faktiskt inte säga varför, men gillade dem inte

Bambo: Nej, nej, nej. Klumpiga, ingen som helst uppsugningsförmåga (kändes fuktiga rakt igenom bara barnet hade kissat en gång).
 
Sv: Lidl-blöjor

Vi har kört med libero till lillprinsen men tyvärr är dom dyra så vi har nu testat HEMKÖPs egna blöjbyxor och dom fungerar jättebra för oss. Reid är lite långsmal och på honom sitter dom kanon.
 
Sv: Lidl-blöjor

Men Huggiespaketen är väl mycket mindre? Jag har fösökt kolla, men det blev samma styckepris i slutändan. Här kostar Pampers/Libero mellan 89-95:-/paket.
 
Sv: Lidl-blöjor

Men Huggiespaketen är väl mycket mindre? Jag har fösökt kolla, men det blev samma styckepris i slutändan. Här kostar Pampers/Libero mellan 89-95:-/paket.

Här kostar pampers 119kr/paket, libero 109kr/paket (i billigaste affären, i den storleken min dotter använder just nu)
 

Liknande trådar

IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
996
Senast: Trasten
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 521
Hundhälsa Jag har tidigare i höstas postat en tråd som handlade om min mammas boxertik som drabbats av besvärlig hälta i frambenet. Nu är det...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 074
Senast: Kijona
·
Hundhälsa Är det ens möjligt? Jag har levt i tron att färskfoder mer eller mindre är lösningen på alla slags problem man kan ha med en hund. Jag...
Svar
18
· Visningar
3 281
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Barmarksdrag/canicross
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp