Bukefalos 28 år!

Lite bekymrad över dessa märken

Tranan

Trådstartare
Jag har ringat in två ringar i huden (mig).
blir lite orolig av dessa, kan någon kunnig lugna mig så är jag tacksam.
17626361_10154672897962762_2850684198500339654_n.jpg
 
Kliar? Svider? Svullnad?

Annars ser det väl rätt typiskt ut för fästingbett med en femkronestor ring runt? Fast det borde du inte ha missat...
 
Fästingar, speciellt de pyttesmå som dyker upp just nu, kan bita och sen flytta sig och bita nån annanstans. Sen trillar de loss jättelätt, dessa små. Blir där en ring kring bettet brukar det väl kunna tyda på Borreliainfektion? Jag skulle visa det för kunniga på Vårdcentralen. Jag fick ett bett för nåt år sen med en rejäl ring och sköterskan sa på två röda sekunder att det behövdes antibiotika. De tog inte ens prover. Så - ta det säkra före det osäkra och gå till din vårdcentral :-) @Tranan
 
Fästingar, speciellt de pyttesmå som dyker upp just nu, kan bita och sen flytta sig och bita nån annanstans. Sen trillar de loss jättelätt, dessa små. Blir där en ring kring bettet brukar det väl kunna tyda på Borreliainfektion? Jag skulle visa det för kunniga på Vårdcentralen. Jag fick ett bett för nåt år sen med en rejäl ring och sköterskan sa på två röda sekunder att det behövdes antibiotika. De tog inte ens prover. Så - ta det säkra före det osäjkra och gå till din vårdcentral :-) @Tranan
Ska göra det.
 
Sjuksköterskan i mig tänkte spontant på svampinfektion. Köp mjällschampo på apoteket fungerol eller nåt sånt heter det och tvätta dig i. Låt gärna lite vara kvar en stund på huden innan du sköljer av det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag förlovade mig 2019, gifte mig i våras. Så mina ringar har jag använt ett tag utan problem. Men för några veckor sen så blev det rött...
Svar
10
· Visningar
687
Kropp & Själ Är det någon här som har rosacea eller väldigt känslig hy i ansiktet som vill dela med sig om vilka hudvårdsprodukter ni använder? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 050
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag har lite funderingar. Min bonusdotter köper diverse serum som hon ser influencers använda och göra reklam för. Tilläggas bör att hon...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 379
Senast: Motacilla
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 134
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp