Bukefalos 28 år!

Lite hjälp i jobbet ;)

gadriel

Trådstartare
Emma är så duktig och hjälper matte vid skrivbordet :D

091102.jpg



Sen sprang hon iväg med en bit papper till sitt bo. Samt försökte ta med min stickade tröja men det var lite värre (särskitl som matte var i den).

091101.jpg
 
Sv: Lite hjälp i jobbet ;)

Vad var det där för djur?

Extremt söt var den iaf :love:


Mvh Freddie:bump:
 
Sv: Lite hjälp i jobbet ;)

Borde vara förbjudet att vara så söt!!!:love::love::D

Ja eller hur! Först så hittade hon en påse med garnnystan i och då skulle hon ha plastpåsen tyckte hon, hur skönt nu det är att boa med. Så hon kämpade frenetiskt till ett garnnystan trillade ut ur hyllan ner på golvet, sen skulle hon klätttra runt lite på det, och sen började hon leta på skrivbordet istället. Hon är verkligen överallt, att en så liten kan ha ner grejer överallt.
 
Sv: Lite hjälp i jobbet ;)

Vad var det där för djur?

Extremt söt var den iaf :love:


Mvh Freddie:bump:

Det är en sibirisk jordekorre, extremt aktivt litet djur, men just nu har hon gått i ide (dom gör det på vintern) så jag ser henne bara då och då, resten ligger hon och sover. Annars är det fullt ös hela tiden när det är ljust ute.
 
Sv: Lite hjälp i jobbet ;)

Men gode gud vilken liten söt sak! :love::love:

Är det ett trevligt litet husdjur?
 
Sv: Lite hjälp i jobbet ;)

Men gode gud vilken liten söt sak! :love::love:

Är det ett trevligt litet husdjur?


Visst är hon underbar!

Ja dom är mysiga, har haft två andra också, första hanen dog ganska snart och den andra sålde jag i helgen eftersom dom började bråka nrä jag tog in dom.

Dom kräver stort utrymme, min innebur är 1,40*1 m och 2 m hög men då släpper jag ut henne varje dag så hon får springa lös någon timme så är hon nöjd sen. Dom är vakna när det är ljust ute. På vintern går dom ibland i dvala (det är naturligt för dom), Emma har gjort det nu, hon sover nästan hela tiden men häromdagen var hon framme och aktiv (när jag tog korten).

Dom sitter aldrig still, klättrar överallt, kan konsten att ta sig fram. Även om hon varit ute några gånger så har jag inte hittat ngt bajs ute, i våras när hon var inne så var hon nästan rumsren och gjorde sina behov i en kruka med spån i fönstret ;) Hanen däremot bajsade lite varstans.

Tycker det är roligt att dom är vakna på dagtid, tråkigt om man jobbar borta iof, då hinenr man nog inte se dom så mycket.

I somras hade jag henne och hanen i en voljär i trädgården på ca 5 kvadrat. Dom hade kunnat vara där även i vinter men det är svårt att sköta dom ute i regnet och rusket så jag valde att ta in dom, hade dessutom inte hunnit isolera innedelen av voljären.

Man ska undvika att flytta runt dom och stänga in dom i små burar, dom blir extremt stressade av att bli fast på små ställen. Men när dom har bra bur så är dom tillfreds. Emma kommer fram och tar mat från mina händer. Klättrar på mig när hon är ute men är inget keldjur men underhållande att studera.

Inte så krävande med andra ord, har man bara bra bur och möjlighet att släppa ut dom en stund varje dag så är dom väldigt lättskötta och billiga i drift :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 035
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 703
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Lägenheten är helt kaos. Så till helgen ska jag röja lite vilket jag måste för jag ska få hit en diskmaskin som jag insåg jag nog måste...
Svar
11
· Visningar
1 604
Senast: astronaut
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 838
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp