Bukefalos 28 år!

Lite hjälp :)

Eme_liie

Trådstartare
Vart inget av med hästen från finland men har dock fått ett alternativ om att ta ett föl sen i slutet av året. har haft häst i 8 år han var dock 10 år när jag började med honom :) men är inte så insatt på föl vad ska man tänka på, hur går man tillväga med träning och så (inte ridning så klart) men vad kan man träna innan man ska börja rida in och så om 3 år dock :) Men tips skulle jag gärna vilja ha. kan man ha dem på stall under vinterhalvår och sedan skicka dem på bete? massa tips uppskattas
 
Sv: Lite hjälp :)

eller man kanske hälst ska he dem på bete året runt då de är mindre?
 
Sv: Lite hjälp :)

Nu vet jag inte vad det är för föl du funderar på att köpa, men ponera att standardhästen kostar ca 40 000:-/år.

Så tips nr 1, Är det värt att ha lagt ut ca 120 000:- innan du ens kan sitta på den? Du får en rätt schysst treåring för 120 000:-.
 
Sv: Lite hjälp :)

jo det har du rätt i, men personen kan ha gjort rätt mkt med hästen på 3 år, har stött på mkt fel hanterade hästar. Vill vara med från början
 

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 382
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 652
Senast: Fiorano
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 590
Senast: sorbifolia
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Presentation och frågor 💖🦄
  • Föl 2020
  • Insektsspray

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp