Bukefalos 28 år!

Liten frisör...

Silverkedjan

Trådstartare
...eller har i någon gång gjort bort er som föräldrar och sagt något ogenomtänkt till barnet som det tagit fasta på?

Jag råkade säga till Eskil, 4 år, följande: "Du behöver nog klippa luggen snart, det blir svårt att se bra när den hänger ner i ögonen".

Till saken hör att det brukar ta ett par veckors övertalning att få tillstånd att klippa lockarna, så jag tänkte starta ett lätt lobbande.

Och dagen efter satt ett nysjälvfriserat barn med bland annat mycket kort lugg nöjt i soffan tidigt på morgonen när jag kom upp.

Då var det bara att svälja och säga "vad bra älskling att du gjorde som jag sa"

:rofl:

*antecknar i teflonminnet att säga "PAPPA kan klippa din lugg" nästa gång*
 
Sv: Liten frisör...

Eh jag gjorde det själv som barn... :o Mamma klagade att min lugg var så lång, och pratade nog egentligen med sig själv och funderade på hur hon skulle få iväg mig till en frisör när lillasyster var mycket liten och dessutom sjuk och pappa på arbetsresa utomlands. Så när mamma låg och ammade lillasyster så hjälpte jag till och klippte min lugg... :angel: Mamma blev inte riktigt så glad som jag hade förväntat mig. :D

Sonen har även klippt sig själv hemma hos svärmor, här hemma har jag rätt hård övervakning på saxarna eftersom de har en förkärlek till att klippa papper i småbitar och sedan lämna småbitarna överallt, jag har dem hellre på köksbordet så jag lätt kan städa bort det sedan...
 
Sv: Liten frisör...

Visst är det härligt med initiativförmåga. :D
Jag vaknade en morgon i december av ett avgrundsvrål:
-Maaaaaammmaaaaaa! Jag klippte min lugg, men den blev för koooooooort!!!!
Stackars Alde var så ledsen, för hon såg ju själv att frisyren inte blev helt lyckad.
Luggen har nu vuxit ut till en ganska lagom längd.
Nu har vi dock kommit överens om att spara ut lång lugg istället, på prov.
 
Sv: Liten frisör...

Jag glömmer aldrig ett barnkalas - maskerad som jag var på när jag var i 7års åldern. Värdinnan en liten tjej med midjelångt hår var utklädd till Pippi Långstrump, mitt under kalas kom hon på att hon hellre ville vara Annika (Tommy och Annika) och klippte helt sonika av sig sina flätor.
 
Sv: Liten frisör...

Igår tog jag med mig sambons rakapparat och sonen (1 ½ år) med upp till pappa (barnens morfar) för att klippa/raka av honom håret.
Sonen stod länge och väl och inspekterade vad vi höll på med.
När vi kom hem så slank sonen med in på toaletten och fick tag i apparaten och förde den mot sitt huvud :eek: som tur var hade han inte fått igång den.
 
Sv: Liten frisör...

Och dagen efter satt ett nysjälvfriserat barn med bland annat mycket kort lugg nöjt i soffan tidigt på morgonen när jag kom upp.

Ja det är vissa poänger med att ha en fjäderlätt nattsömn om än jag hade tyckt det var skönare att vakna utvilad ;)

En å annan klippning har det blivit ändå men främst hos dagmamman ..

Fast en rakning med hyvel och lödder i ett obevakat ögonblick hade vi för ett par år sedan.
 
Sv: Liten frisör...

HAHA, kan man annat än skratta? Du hade ju sagt att luggen var för lång.
Man får verkligen passa sej för vad man säger.

Jag tror alla barn någon gång har klippt sej. Min dotter klippte oxå sin lugg, snaggade den helt... :D
 
Sv: Liten frisör...

Jo jag vet! Det gäller att väga orden på guldvåg!

Samma 4-åring har nyss klippt sönder saccosäcken för jag hade sagt att den nyinköpta (på loppis) skulle användas till att fylla på den gamla. Han ville bara hjälpa till och påskynda processen en tidig morgon :D

Frigolitkulor, någon?
 
Sv: Liten frisör...

Ett uppmärksamt och tjänstvilligt barn med andra ord.

Det är så man lär sig att alltid verkligen mena vad man säger.
En nyttig träning som man får som förälder.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har två barn i ålder 7 och 8, båda går i en liten skola med gott om lärare och engagerade föräldrar. Det kunde ha varit helt...
2
Svar
39
· Visningar
5 533
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Hur hanterar man egentligen när hela ens liv börjar ställas på kant ? Livet började bli allt mer likt kaos i samband med att min pappa...
Svar
2
· Visningar
1 059
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
869
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
17 629
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp