Bukefalos 28 år!

Livmoder ligger 'för djupt' för ul på 90 dygn

copernica

Trådstartare
Hur många har varit med om detta, och hur har utfallet varit?

Mitt sto fick ul på dag 18, dag 45 og dag 93. På dag 18 såg de något, men var lite osäkra på om det var ett foster, de var ganska säkra på att det var foster, men det kunde vara ett egg på gång. På dag 45 var det ett mycket tydligt foster på skärmen. På dag 93 hade jag en vikarie-veterinär eftersom den tidigare var på semester, och hon kunde inte hitta något eftersom livmodern troligt låg så långt ned, men hon såg vätska.

I fjol låg också livmodern djupt, men veterinär såg navelsträngen, och något hon antok vara ett ben. Inga problem alls i dräktigheten, men fölet blev sjukt och dog två dagar gammal.

Jag skall ha ny ul nästa vecka, men borde jag förvänta att hon är tom, eller är det chans för att det kan vara föl där inne?
 
Sv: Livmoder ligger 'för djupt' för ul på 90 dygn

Men varför Ultra nu igen livmodern kommer väll vara lika långt ner nu om inte ungen ligger ännu djupare nu ? Vet ju inte hur långt gången hon är nu men min vet sa när jag skulle kolla mitt sto i 5 mån att det var inte säkert man kunde se något så sent ?

Mia
 
Sv: Livmoder ligger 'för djupt' för ul på 90 dygn

Det är den första veterinären som skall göra ul, eftersom hon är hemma från semester igen, och hon är mer kunnig än vikarien.
Jag måste ju också veta, eftersom jag har hingst med 90-dagars avgift..
 
Sv: Livmoder ligger 'för djupt' för ul på 90 dygn

Mitt sto bar alltid fölen djupt ner på 90dygn.
Oftast syntes bara navelsträngen så kolla henne igen när ordinarie vet är hemma igen.
 
Sv: Livmoder ligger 'för djupt' för ul på 90 dygn

Vi UL:ade inte alls på 90 dygn utan de kände bara rektalt när jag hade sådan avgift.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 185
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp