Bukefalos 28 år!

simpan

Trådstartare
Kan inte det här med katter så bra....
Hur många gånger/år löper en katt? Med vilka intervaller? Om man ska para sin kisse, när är det då dags at åka till hanen, innan hon börjat löpa, på någon viss dag i löpen (tex att man ska åka just tredje dagen eller nåt sånt) eller hur gör man bäst?

simpan- kattpuckot!! :banana:
 
Det finns inga generella regler för hur ofta en katt löper. Så det är tyvärr omöjligt att säga.

Jag har åkt till hanen andra riktiga löpdagen, första brukar bara vara en "sätta-igång-dag". Men det är olika, endel åker inte förrän 2-3 dagen.

Nyfiken fråga, vad är det för ras? Usch jag är en alldeles för nyfiken människa :mad: :angel:
 
Helig Birma :love:
Nyfikenhet är ett sundhetstecken!! Frågar man inget får man inget veta!! :devil:

En otroligt puckad fråga till då.....
Hur ser man på katten att den börjar löpa? Med min amatörkoll så märker jag det väl först när hon skriker och kråmar sig för allt som rör sig och då kanske det är lite sent, eller?

- OJ, vad konstigt hon uppför sig! En vecka senare kanske det går upp ett ljus, Kanske att hon löper.... undrar hur länge det har pågått?? :eek:

Jag måste säga att jag är ute på MYCKET djupt vatten!! Katter har inte varit så inblandade i mitt liv innan, har endast haft kastrerad bondkatt som mest bott ute (hans eget val) och kommit in för mat och hotellplats....
 
Precis det är helt tillåtet att fråga. Birmor är otroligt vackra, jag har alltid velat ha en och kanske blir det nån sen när jag bor bättre och kan ha fler.

Har hon löpt förr eller är hon unge än så länge?

Jag märker ungefär 1-2 dgr innan att Yoga är på gång, hon börjar kråma sig och pratar mer. Börjar reagera mer om man blåser henne i rumpan och sånt (konstigt sätt jag vet, men det funkar faktisk). När dom höglöper så går det inte att missa. Inte ofta iaf, raskatter löper rätt tydligt.

Jag tror inte du kan missa, och skulle det krångla så får du väl para på nästa löp. Det händer ju att höglöpande honor slutar tvärt när man kommer till hanen, så allt kan hända.

Lycka till, det är underbart med smått !!
 
att märka när ens katt löper kan vara svårt ibland. jag brukar hålla dom i svansen( alltså inte dra dom) och klia bak på ryggen och ta i nacka skinnet. då brukar dom visa rätt så bra och börjar stampa med bakbenen och lite bakut.
men sen har jag också katter som är otroligt duktiga på att dölja löpet. dom är alltid så kelna så det är svårt att se.
eller så märker du det defenitivt!! då kan du inte ha henne hemma. Lovar dig de. dom skriker nått så in i bomnen... :)
jag brukar lämna bort mina honor så fort jag ser att dom löper till hanen och så stannar dom där en vecka, såvidare uppfödaren inte ser att hon blivit parad. då hämtar jag hem henne tidigare. kan ju också hända som någon annan skrev att dom slutar att löpa när dom kommer till ett annat hem. men det är oftast dom katter som är lite reserverade mot andra som gör de. hoppas du fått en liten bättre syn på de hela. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 220
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 869
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
968
Senast: Bison
·
Hundträning Vi har två hundar, en OEB och en OEB/Bully. Tikar, uppvuxna tillsammans, nu 1,5 och 1,3 år. De skulle ha kastreras efter första löp men...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
13 619
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp