Bukefalos 28 år!

Lösdrifts kontrakt.

K

kbr

Hej har flyttat min häst till lösdrift.:love: När jag frågade om kontrakt så hade han inget så jag erbjöd mig att söka runt lite på internet.
Ni som har lösdrift vad har ni för kontrakt? Vad ska det stå i dom. Ni som har kan ni skicka det till mig eller skriva det här. Skulle vara skönt att ha ett med ikväll.

MVH Karin
 
Sv: Lösdrifts kontrakt.

Det är ju bara att köpa ett vanligt uppstallningsavtal på bokhandeln. 55:- för 2 st.
 
Sv: Lösdrifts kontrakt.

Eller så skriver ni bara ihop ett tillsammans, där allt står som eventuellt skulle kunna leda till tvist m.m. T.ex vad som ingår, hur mycket foder hästen får och hur ofta, vem som ska mocka vilka dagar, vem som blir ansvarig om din häst rymmer, hur länge uppstallningen gäller, vad månadshyran kostar, om du har tillgång till box, m.m., m.m.

Tycker det är bättre med egna avtal än de förtryckta. I de egna avtalen får man rum med precis allt man vill ska stå med, och just för lösdrift så behöver det ju finnas några punkter som skiljer sig från boxuthyrning.
 
Sv: Lösdrifts kontrakt.

Fast meningen är ju att man lägger till saker i de förtryckta. Det är ju svårare att få med allt om man bara sitter hemma och plitar...är ju inte säkert det ens blir vattentätt.
 
Sv: Lösdrifts kontrakt.

Beror kanske på hur stor erfarenhet man har av att skriva sådana avtal...
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Jag har blivit vräkt ur stallet min häst står i, pga att hon sparkat en annan häst (inget märkvärdigt, ingen skada) samt de andra...
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: Mia_R
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 978
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 194
Senast: Cambrie
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 138
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp