Lösspringande häst död på E4

Vilken mardröm, både för bilföraren och hästägaren.
Ibland undrar jag dock vad folk har för hagar? Jag tycker man ofta läser om hästar som tagit sig ur sina hagar.
Det är väldigt svårt att få bra ström i staketet när det snöat mycket eller när tråden blir nedisad. Plus att älgar ofta ställer till problem genom att gå in i hagarna för att äta hösilage och inte vara så noga med att akta sig för trådarna.
 
Det är väldigt svårt att få bra ström i staketet när det snöat mycket eller när tråden blir nedisad. Plus att älgar ofta ställer till problem genom att gå in i hagarna för att äta hösilage och inte vara så noga med att akta sig för trådarna.
Ja, givetvis. Naturen är svår att sätta emot.
Jag hade nog valt platsstängsel med eltråd om jag fick välja själv.
 
Det är väldigt svårt att få bra ström i staketet när det snöat mycket eller när tråden blir nedisad. Plus att älgar ofta ställer till problem genom att gå in i hagarna för att äta hösilage och inte vara så noga med att akta sig för trådarna.

Ren järn/aluminium och så jordar man med extra tråd på vintern (den måste sitta så nära övrig tråd att hästarna kommer åt båda samtidigt).

Bor man nära stor väg kan det vara lämpligt med dubbla staket.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästar rymde ut på E4:an mellan Jättendal och Gnarp. En av dem blev påkörda av en lastbil och dog sedan av sina skador, det rapporterar...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Polisen har fått in flera samtal om tre lösspringande hundar på E4 i Kalix. De har också fått samtal om en häst med vagn som befinner...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Strax innan klockan 22 på söndagskvällen inträffade en singelolycka med en hästtransport på E4 vid Stava strax norr om länsgränsen mot...
Svar
0
· Visningar
315
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst med vagn har skapat problem på E 4. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp