Lucern eller Alfa Alfa

T

_Tazty_

Har ett 4-årigt sto som är lite petig med sitt hö.
Tänkte börja fodra även med Lucern men fick tips fån en kompis om Alfa Alfa.
Vad är skillnaden? Fördelar/Nackdelar
 
Men vad jag förstår så heter KRAFFT's foder Lucern och Svenska Foder heter Alfa Alfa, så givetvis är det prisskillnader.

(En flaska ketchup kostar väl inte lika mkt på Konsum som på Ica? ;) )
 
Det är skillnad både på pris och innehåll..

Hippo Alfan har högre smrp och innehåller en hel massa ingredienser. Alfan innnehåller även spårelement och vitaminer. Ett fullfoder.
Till skillnad mot lucern som just enbart är lucern utan tillsatser av något annat. Icke fullfoder och inga vitaminer alls, endast några mineraler.

Pris hos mig lucern 119 kr Hippo Alfa 130 kr.
Själv föredrar jag Alfan.

Gå in på Kraffts hemsida och Hippos hemsida så kan du hitta båda sorterna och läsa om dom själv och därifrån välja det som pasar bäst. För det är INTE samma sorts foder och innehåll.

MVH/
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
698
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
646
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 231
Senast: Ridinglady
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
1 277
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp