Bukefalos 28 år!

Lullabub cot rocker?

Ishtar

Trådstartare
Nån som har provat och vad tyckte ni?
Det är allstå som vyssan lull-tassar fast de gungar spjälsängen automatiskt. Låter väääldigt praktiskt tycker jag... :laugh: Jag kan inte se framför mig hur jag annars ska få Valle sova i sin säng. Jag kan alltid prova lyfta dit honom när han somnat men han är så jävla lättväckt just nu. Hoppas det är en period bara...

Har honom i våran säng just nu men han har börjat sova lite sämre på nätterna vilket ger en trött och ledsen mamma. Ingen panik än, men alldeles nyss var det ju så bra! Han vaknar nu nästan alltid när jag efter amning i sängen lyfter upp honom på hans lilla madrass som ligger i våran säng. Så tar det minst en halvtimma innan jag fått honom att somna igen.

Eftersom han ändå inte sover så bra hos oss nu ska vi försöka introducera spjälsängen så smått, huga!

3 nätter i rad har han somnat i sin babyro-vagga och sovit där 5-6 timmar i sträck, nästan hela natten, men den har han växt ur snart. Har en lite äldre modell som är väldigt liten. Håller för bebisar upp till 13 kg men jag förstår inte hur det ska rymmas.
 
Sv: Lullabub cot rocker?

Prova att lägga en vetekudde i hans säng så att den är uppvärmd innan du lägger dit honom. Kan vara så enkelt.

(jag har aldrig behövt vagga nån säng för att få mina att somna, så där har jag inga erfarenheter)
 
Sv: Lullabub cot rocker?

Jag brukar lägga laptopen på hans madrass i sängen, blir varmt o mysigt, hahaha!

Han gillar gung och somnar därför i babyro-vaggan.
När jag "söver" honom i sängen ligger jag tätt intill honom, kind mot kind, och han får ha nappen. Då somnar han efter ett par insomningar och uppvaknanden. Men den metoden blir ju svår i spjälsängen (jajo fast då får jag nog ryggskott).

Just nu sover han i vaggan sedan 2 timmar ungefär.

PS - Han är två månader om nån undrar.
 
Sv: Lullabub cot rocker?

Har inte testat, men köpte vyssan-lull-tassar för ett par veckor sedan när Elina inte ville sova så bra, och de var värda varje öre, gud så skönt att kunna gunga henne lite! Jag lägger henne i sängen och lägger min hand på hennes kind eller panna och gungar lite lätt med kroppen, så somnar hon.
 
Sv: Lullabub cot rocker?

Har inte testat, men köpte vyssan-lull-tassar för ett par veckor sedan när Elina inte ville sova så bra, och de var värda varje öre, gud så skönt att kunna gunga henne lite! Jag lägger henne i sängen och lägger min hand på hennes kind eller panna och gungar lite lätt med kroppen, så somnar hon.

Kanske är overkill med automatiska...betydligt lättare att hitta vyssan lull på begagnatmarknaden också.
Igår la jag Valle i en varm spjälsäng efter att precis ha lyft bort vetevärmaren. Han vaknade INTE när jag la honom! :laugh: Men sov bara en dryg timma, sen blev det amning igen i sängen och där somnade vi bägge två (kl 2 inatt). Ska försöka igen ikväll efter godnatt-amningen.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Gravid - 1år Hur har ni gjort? I "alla" böcker så står det att det bästa är att barnet sover i samma rum,men i egen säng för att minska risken för...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 325
Senast: Calazirya
·
Gravid - 1år som mamma! Isaac är drygt 6,5 månad (född 1/1-2010) och det känns som om jag har gjort allting fel. Han är helt klart världens gladaste...
2
Svar
22
· Visningar
2 857
Senast: Pallas
·
Småbarn Vår son är nu 19 månader och en frisk och alltid glad kille. Kan ju dra hans sömnhistoria så har ni lite grund: Sov katastrofalt då...
Svar
7
· Visningar
1 600

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp