Bukefalos 28 år!

Lunchrestaurang i Köpenhamn

lady_vip

Trådstartare
Jag ska släpa med mig min fina personalstyrka till Köpenhamn på lite roligheter och vi ska bland annat landa på Botaniska vid lunchtid. Tänkte då att vi väl kunde käka i lunch i närheten, men jag blev dels danskanalfabet och hittar inte riktig det jag söker..?

Vi är typ 35 personer (förstår att vi måste förboka) och vill ha relativt simpel mat alt buffe. Gänget är mer av plankstekstypen än avancerat lagda sparrisar och jag tror att även smörrebröd går hem.

Tips?
 
Sv: Lunchrestaurang i Köpenhamn

Cafe Norden. Jag åt en himmelsk ceasarsallad där. Det som andra gästerna åt såg minst lika bra ut. Finns både varmrätter, sallader och smörrebröd där. Dessutom har cafeet en övervåning. Gissar den vore perfekt att boka. Centralt placerad vid Ströget om jag minns rätt.
 
Sv: Lunchrestaurang i Köpenhamn

Äsch,ser nu att det ska vara i närheten av Botaniska. Har varit för lite i Köpenhamn för att ha koll vart det ligger i förhållande till Cafe Norden. Bortse från mitt tips eller kolla upp det på kartan.
 
Sv: Lunchrestaurang i Köpenhamn

Tack för tipset! Så himla långt bort är det ju inte, så det kan absolut vara ett alternativ.
 
Sv: Lunchrestaurang i Köpenhamn

Jag ska släpa med mig min fina personalstyrka till Köpenhamn på lite roligheter och vi ska bland annat landa på Botaniska vid lunchtid. Tänkte då att vi väl kunde käka i lunch i närheten, men jag blev dels danskanalfabet och hittar inte riktig det jag söker..?

Vi är typ 35 personer (förstår att vi måste förboka) och vill ha relativt simpel mat alt buffe. Gänget är mer av plankstekstypen än avancerat lagda sparrisar och jag tror att även smörrebröd går hem.

Tips?

om du är dansk analfabet kan det vara bra att veta att du söker frukost.

morgonmat är vad vi menar med frukost.

Generellt brukar sprotbarer vara öppna och även om de inte serverar plankstek så ligger menyerna åt det hållet.

Jag skulle kolla efter nåt trevilgt ställe i chrisitiania, så blir det lite utflykt samtidig.
 
Sv: Lunchrestaurang i Köpenhamn

om du är dansk analfabet kan det vara bra att veta att du söker frukost.

morgonmat är vad vi menar med frukost.

Generellt brukar sprotbarer vara öppna och även om de inte serverar plankstek så ligger menyerna åt det hållet.

Jag skulle kolla efter nåt trevilgt ställe i chrisitiania, så blir det lite utflykt samtidig.

Christiania ligger dock en bit från botaniska, så om det ska vara gåavstånd skulle jag försöka hitta något närmare! :)
Men ja "frokost" är deras lunch. Där ligger en bra thai restaurang inte så långt från botaniska- Eastern Corner. Men det är kanske för exotiskt för planksteksmänniskor? ;)
Annars är det inte så långt in till Strøget och alla turistfällor och restauranger.
På Gråbrødre Torv ligger bland annat Café G som är trevligt. Typiskt café mat- burger, sandwhichs, sallader osv. Även brunchbuffé på helgerna.
Buffé har även de båda RizRaz restauranger, inget fancy men har en del att välja på.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Livförsäkring
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp