Bukefalos 28 år!

Sonic76

Trådstartare
Arbetar ju på en förskola så det finns en viss risk för lusangrepp.
Vad ska man då använda?
Som luktar minst illa
Hade paranix förut men hua
Tänkte jag skulle köpa hem och ha hemma utifall
 
Den här använder vi i förebyggande syfte när det går löss på vår fsk. Den bidrar inte heller till någon resistens då den inte angriper kemiskt. Luktar inget speciellt heller.

20180313_082723.jpg
 
Den här använder vi i förebyggande syfte när det går löss på vår fsk. Den bidrar inte heller till någon resistens då den inte angriper kemiskt. Luktar inget speciellt heller.

Visa bifogad fil 12282

Den använder vi också. Luktar lite precis när man sprayar, men inget som stör. När sonen har smittats av löss, så använder vi Linicins schampo som ska sitta i håret 10 minuter och sedan användas en gång till efter 9-10 dagar. Apoteket har kampanj på schampot för tillfället; 140 kr istället för 179 kr. Det finns gele också, som tar bort både löss och ägg efter en enda behandling i 15 minuter, men den har vi inte provat.
 
Har använt paranix sensitivite. Sitter över natten och dödar ägg och löss och dessutom blir håret mjukt och lättkammat!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
959
Senast: tuaphua
·
Kläder & Bli fin Vi fick lite bebiskläder av en släkting som denne haft i en källare. Mest troligt i alla fall för alla plagg luktade väldigt unket...
Svar
6
· Visningar
885
Senast: Zacci
·
Skola & Jobb Jag har strösökt några andra tjänster mest pga. tristess på mitt jobb. Men hur ska man kunna bestämma sig? Där jag jobbar nu är ett...
2
Svar
39
· Visningar
2 515
Senast: Mois
·
Kropp & Själ Kroppen bråkar och jag behöver röra på mig mer så jag funderar på att köpa en Crosstrainer eller ngn liknade träningsmaskin att ha...
Svar
4
· Visningar
456
Senast: turbofling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp