Lysande spö prisat – ska hjälpa ryttare i trafiken

Men va smidigt om man t ex har en spörädd häst, men å andra sidan påminner det säkert lite om polisens lampor när man viftar med det upp och ner.
 
Men va smidigt om man t ex har en spörädd häst, men å andra sidan påminner det säkert lite om polisens lampor när man viftar med det upp och ner.
Så länge de inte avger blått ljus är det väl ok. Har liknande ljusramper på snöbladet och vagnarna (ytterkanter) Så folk har möjlighet att se var ekipaget slutar.Fråntar dock ingen från ansvar i trafiken.
 
Har man en spörädd häst behöver man ju inte använda spö :idea:
Jag var något ironisk med det om spörädd häst, glömde bort att det inte framgår så tydligt i text... ooops. Självklart använder man inte spö på ett spörädd häst, såvida man inte vill ha en uppskrämd häst förstås... men det hoppas jag att ingen vill...
 
Så länge de inte avger blått ljus är det väl ok. Har liknande ljusramper på snöbladet och vagnarna (ytterkanter) Så folk har möjlighet att se var ekipaget slutar.Fråntar dock ingen från ansvar i trafiken.
I texten stod även att det går att få den att blinka och vad jag vet om i Sverige får du inte ha rött blinkade ljus, vet att cyklar inte får ha det.
Det jag menade på med polisen är att de har en röd lampa när de har poliskontroll i mörker för att göra bilar uppmärksamma på att det är stopp och att de ska in, sen viftar de med den lampan också. Det var det jag tänkte på när jag tänkte likheter med polisen.
 
I texten stod även att det går att få den att blinka och vad jag vet om i Sverige får du inte ha rött blinkade ljus, vet att cyklar inte får ha det.
Det jag menade på med polisen är att de har en röd lampa när de har poliskontroll i mörker för att göra bilar uppmärksamma på att det är stopp och att de ska in, sen viftar de med den lampan också. Det var det jag tänkte på när jag tänkte likheter med polisen.
Alla jäkla cyklister har ju det ändå :banghead:

Tycker det är mycket bättre med en lysande förbygel eller sån där att fösta i svansen, kommer ihåg vad det heter:p

Fattar inte varför just ett spö är så underbart?
 
Alla jäkla cyklister har ju det ändå :banghead:

Tycker det är mycket bättre med en lysande förbygel eller sån där att fösta i svansen, kommer ihåg vad det heter:p

Fattar inte varför just ett spö är så underbart?
Jo jag vet, stör mig varenda gång jag ser det hos cyklisterna men försöker ignorera det. Jag vet inte heller vad som är så revolutionerade med ett spö, jag minns i min ungdom var det en man som sa till mig att det var bra att ha reflexer på hästens ben, då det är där ljuset på fordonen når först.
Kanske vore något att ha led-lampor där?
 
Jo jag vet, stör mig varenda gång jag ser det hos cyklisterna men försöker ignorera det. Jag vet inte heller vad som är så revolutionerade med ett spö, jag minns i min ungdom var det en man som sa till mig att det var bra att ha reflexer på hästens ben, då det är där ljuset på fordonen når först.
Kanske vore något att ha led-lampor där?

Jag har reflexer med röda ledlampor på benen på min häst. Reflexerna är lite kassa, så jag har oftast vanliga reflexer och sätter ledslingan ovanför. De syns otroligt bra när det är helt mörkt ute (jag såg stallkompisen på 450 meters håll), men typ inte alls i skymning, där måste man vara lite med och gardera med vanliga reflexer. Just det, de är köpta på Jula och är inte jättehållbara.

Ogillar kraftigt blinkande cyklister!!
 
Fördelen med spö mot nått "fastmonterat" på hästen är ju just att man kan röra på det. Vifta om man vill. Och hästen vill.
 
Jag har reflexer med röda ledlampor på benen på min häst. Reflexerna är lite kassa, så jag har oftast vanliga reflexer och sätter ledslingan ovanför. De syns otroligt bra när det är helt mörkt ute (jag såg stallkompisen på 450 meters håll), men typ inte alls i skymning, där måste man vara lite med och gardera med vanliga reflexer. Just det, de är köpta på Jula och är inte jättehållbara.

Ogillar kraftigt blinkande cyklister!!
Ja, det är nog inte fel att ha både reflexer och lampor. Skymningen brukar vara lurigast tycker jag själv, mött flera gånger personer klädda i mörka kläder och fått syn på dom lite sent, hade de däremot haft reflexer hade jag kunnat se dom tidigare men men...
 
Jag har virat ett spö med reflextejp enkelt och billigt. Sen har jag naturligtvis fler reflexer än så när jag rider ut i mörkret. Men nu går vi äntligen mot ljusare tider och det är underbart tycker jag!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Senare under kvällen i Globen kommer några av Sveriges bästa atleter att hyllas på scenen. Innan dess var det dock den yngre...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästar är stora djur med flyktinstinkt. Därför är säkerheten a och o för dig som rider. Här följer några av Svenska ridsportförbundets...
Svar
0
· Visningar
335
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Paket med tävlingar, övernattningar för hästar och människor och möjlighet till andra aktiviter ska locka fler att kombinera tävlande...
Svar
0
· Visningar
526
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästföretagarcentrum har precis startat upp en kurs som ska ge personer i hästbranschen grundkunskaper i företagande. ”Mer kött på benen...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp