Bukefalos 28 år!

Märkligt sår, hjälp!

c0pyright

Trådstartare
Hej!
Jag har en arabvalack som är 25 år. I höstas fick han ett märkligt sår "högst upp" på korset (där det är som "spetsigast"). Hoppas att ni förstår vad jag menar. Det var som om något "tryckte upp" underifrån på något sätt. Såret var lite större än en femkrona ungefär. Det blödde lite och var lite geggigt. Veterinär tillkallades givetvis, och jag fick en penicillinsalva som jag använde och såret läkte ihop och det blev en sårskorpa.

Nu har detta sår gått upp igen. Det blöder och väller upp något som ser ut som var. Det har även blivit som en liten "grop" ner i hålet så att man ser köttet och allt. Ser riktigt äckligt ut. Veterinär kommer imorgon och tittar på det.

Är det någon som kan ha en aning om vad detta kan vara? Eller är det något mer som har "råkat ut" för något liknande? Är väldigt orolig. Ska även tillägga att hästen är skimmel (så jag kanske har mina aningar). Men är det verkligen så att skimmelcancer kan yttra sig på detta vis? Tycker att det är ett konstigt ställe. Brukar inte knölarna isåfall sitta på andra ställen (vid slemhinnor t.ex.)?

Tacksam för alla svar!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 368
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 051
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej! Jag hade ute sadelmakaren i tisdags och det visade sig att hoppsadeln inte alls legat bra. Han kände över henne och tyckte att hon...
Svar
16
· Visningar
1 446
Senast: Sirap
·
Hästvård När jag kom till stallet i söndags kväll hade min häst ett rätt djupt sår på undersidan av huvudet, mitt emellan mule och ganasch. Såret...
2
Svar
38
· Visningar
4 690
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp