Bukefalos 28 år!

Magnesiumspray

peace

Trådstartare
Som jag skrivit tidigare har jag en värk som jag håller på att bli tokig av. Har läst om en del som använder magnesiumspray/olja och verkar att bli bättre av det.Är det bara bluff,eller är det värt att testa? Någon här som blivit hjälpta av det?
 
Det finns folk som blir hjälpta av sockerpiller när de har ont eller är trötta så visst kan det funka. Hade jag känt att jag behövde hade jag tveklöst satsat på det.
 
Som jag skrivit tidigare har jag en värk som jag håller på att bli tokig av. Har läst om en del som använder magnesiumspray/olja och verkar att bli bättre av det.Är det bara bluff,eller är det värt att testa? Någon här som blivit hjälpta av det?
Googlade.
det kommer upp en hel massa "alternativa" sidor som gör reklam för produkten. hittar inget vetenskaplig eller mer seriöst.

Tror inte det är kärnfysik att räkna ut att det är det senaste tricket för att lura av folk pengar....
 
Magnesium påverkar ju muskelspänning, jag fick börja med magnesiumtillskott efter problem med kramp i vaderna på kvällarna (tydligen väldigt vanligt) och fick som bonus mindre mensvärk.

Men är väldigt tveksam till spray, är inte så insatt i hur kroppen tar upp mineraler, men magkänslan säger att det inte är något jag skulle lägga pengar på.
 
Som jag skrivit tidigare har jag en värk som jag håller på att bli tokig av. Har läst om en del som använder magnesiumspray/olja och verkar att bli bättre av det.Är det bara bluff,eller är det värt att testa? Någon här som blivit hjälpta av det?
 
Oki,tack för era svar. Vad heter tillskottet du tar Elina8 ?.Jag har även fruktansvärda myrkrypningar i benen vissa kvällar,säg att magnesium hjälper för det oxå??
 
Oki,tack för era svar. Vad heter tillskottet du tar Elina8 ?.Jag har även fruktansvärda myrkrypningar i benen vissa kvällar,säg att magnesium hjälper för det oxå??


För mig känns det som krypningar och som växtvärk när man var liten typ.
Jag köper ett märke i hälsokostaffären som heter Great Earth (en tablett om dagen,men jag tar inte varje dag utan får effekt ändå. Men on jah glömt tapå typ två veckor eller mer så börjar jag känna av.) Funkar nog med vilket som, däremot så vet jag att kompisen köpte en billigare variant på apoteket som hon skulle äta 6 om dagen, vilket blev ganska dyrt i längden.

En viktig sak att tänka på är att magnesium samspelar med kalcium, så du måste ha rätt balans mellan magnesium och kalcium för att kroppen ska kunna tillgodogöra sig mineralerna.
Jag äter mycket yoghurt så jag tar inga kalciumtillskott, annars är många tillskott kombinerade med både kalcium och magnesium.

Tydligen är detta en av anledningarna till benskörhet, som ju kan ha samband med kalciumbrist. Men ibland är det inte kalcium man får för lite av utan magnesium, och därför kan kroppen inte ta upp kalciumet lika bra.
Min mamma har haft detta problemet och fick råd av läkaren att ta kombinerat kalcium- och magnesiumtillskott och nu har hon inte brutit något på flera år. Så det verkar haft effekt. (Och det beror inte bara på att hon inte trillat eller så, tidigare har hon brutit revbenen när hon hostat och skrattat).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 073
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag fick för flera år sedan en duscholja i SecretSanta som jag avgudade men som jag aldrig skrev upp vilken det var:banghead: Det var...
2
Svar
24
· Visningar
922
Senast: cambodia
·
Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
Svar
1
· Visningar
205
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 052
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp