Bukefalos 28 år!

"mamma - kan jag bli vegetarian?"

emma74

Trådstartare
gissa hur chockad jag blev över den frågan - och stolt!!:love:
(ni som träffat min son vet ju hur knepig han är med maten)
det började med att han ville provsmaka salladsbladen vi hade till tacosen, ruccolan var god men lite stark, men de andra bladen (såna där blandade små ur färdig påse) tyckte han var så goda att han hellre ville ha det istället för äpple med sig till fruktstunden :eek:
och så fortsatte han med att att han ville bli vegetarian, men så konstaterade vi båda att eftersom han inte var beredd att börja äta bönor och linser och sånt och han inte gillade ägg och mjölkprodukter så bra så skulle vi börja med att dra ner på köttet och försöka äta mer grönsaker och frukt och prova quorn och äta sån där pasta med extra protein i och sånt och han i sin tur lovade att han skulle försöka prova att smaka i alla fall på kikärtor och olika bönor och linser när vi gör sallader... och så kommer han ju äta skolmaten som förut.

det här är ett enorm steg framåt för honom och det visar ju att det verkligen lönar sig att "vänta ut" och inte göra en stor affär av att de inte gillar all mat
 
Sv: "mamma - kan jag bli vegetarian?"

Wow. Jag är faktiskt lite imponerad. Det där dealen hör man inte talas om att ungar gör frivilligt direkt!

:banana:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551
  • Artikel
Dagbok Jag är egentligen på väg att gå och lägga mig, men jag måste skriva ner det här nu, innan jag förtränger det. Ikväll hade jag ätit en...
Svar
0
· Visningar
1 073
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag funderar på att bli vegan. Jag har under flera år varit i princip vegetarian men nu är jag sugen på att ta det lite längre. Detta...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 968
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Willes bilköpstråd
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp