Bukefalos 28 år!

Manfrisyr-behöver råd

dressyrglasyr

Trådstartare
Sedan januari har jag sparat på min hästs man och den börjar bli riktigt lång(ca3dm:o) nu!
Ligger en kväll som denna och funderar på vad jag ska göra: Klippa eller rycka manen??? Behöver råd från erfarna och kunniga människor hahaha ;) Ilandsproblem va?

Nämen jag har alltid ryckt manen men har på det senaste börjat att tycka att det är fult, blir så spretigt,slitet och ojämt!
Dessutom är jag ett stort fan av knopping, då är det ju bäst med klippt man...
Dock tycker jag även att det är gräsligt när klippta manar blir såhär tjocka och "avhuggna"....
Hästen jag äger har en tunn man som jag inte vill ska bli tjock

Vet ni nån bra kombination eller vad tycker ni är bäst??:) Kanske man kan rycka lite och klippa litee?

Hur gör ni med era hästar?
Tacksam för svar!:)

Mvh Maria
 
Sv: Manfrisyr-behöver råd

Skaffa en solocomb. Den både rycker och klipper. Själv föredrar ja ju lång man :) Men det är ju kanske inte så snyggt på dressyrtävlingar.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 887
Senast: Emine
·
Hästmänniskan Jag har en fundering. Jag skaffade en medryttare till vårt sto som stått med dräktig och haft föl innan. Så vi letade medryttare då jag...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 418
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 052
Senast: Fraegd
·
Hästvård Min ena häst fick en allvarlig reaktion på vaccinationen i slutet av augusti. Kvar blev en rejäl svullnad vid vaccinationsstället. Den...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 918
Senast: Lindsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp