Mardrömmar av allergimedicin?

Babouti

Trådstartare
Jag har för första gången i mitt 50+ liv tyvärr blivit allergisk mot något denna vår. Jag har provat receptfria antihistaminer (Kestine) och allergisymptomen försvinner nästan helt men jag får helt horribla mardrömmar av typen; min man försöker mörda mig och inbrottstjuvar som sågar sig in i sovrummet med motorsåg. :nailbiting::nailbiting: Jag lät bli tabletten ett par dagar och sov bra igen men de återkommer när jag tar den igen så det är helt klart Kestinet det beror på. Mardrömmar finns inte med på Fass biverkningslista dock. Är det någon som har samma erfarenhet som provat annat läkemedel som inte ger mardrömmar?
 
Senast ändrad:
Allt som har en verkan kan också ge biverkningar. Jag har testat en massa sorter av allergimediciner men inga fungerar för mig. Huvudvärk, irritation, svårare att sova, trötthet, illamående osv. osv. Det som fungerar för mig är naturmedlet Allmyn. Det ger mig bara det positiva effekterna och inte de negativa vanliga allergitabletter ger.
Det enda som gäller är alltså att testa sig igenom sortimentet. Hur eller ens om man reagerar negativt på mediciner är så enormt individuellt.
 
Allt som har en verkan kan också ge biverkningar. Jag har testat en massa sorter av allergimediciner men inga fungerar för mig. Huvudvärk, irritation, svårare att sova, trötthet, illamående osv. osv. Det som fungerar för mig är naturmedlet Allmyn. Det ger mig bara det positiva effekterna och inte de negativa vanliga allergitabletter ger.
Det enda som gäller är alltså att testa sig igenom sortimentet. Hur eller ens om man reagerar negativt på mediciner är så enormt individuellt.

Japp jag får prova mig igenom sortimentet helt enkelt. Tack för tips om Allmyn! Den kände jag inte till. :)
 
Jag har också fått mardrömmar av min allergimedicin, kom dock inte ihåg vilken av sorterna såhär i efterhand, och det tog ett tag innan jag förstod sambandet.
 
Jag får också mardrömmar och ångest av Kestine, men det får jag vackert stå ut med eftersom det är den som funkar bäst mot allergin för mig...
 
Jag har för första gången i mitt 50+ liv tyvärr blivit allergisk mot något denna vår. Jag har provat receptfria antihistaminer (Kestine) och allergisymptomen försvinner nästan helt men jag får helt horribla mardrömmar av typen; min man försöker mörda mig och inbrottstjuvar som sågar sig in i sovrummet med motorsåg. :nailbiting::nailbiting: Jag lät bli tabletten ett par dagar och sov bra igen men de återkommer när jag tar den igen så det är helt klart Kestinet det beror på. Mardrömmar finns inte med på Fass biverkningslista dock. Är det någon som har samma erfarenhet som provat annat läkemedel som inte ger mardrömmar?

Allergimedicin kan ge märkliga biverkningar. Den som fungerar bäst för mig, både vad gäller allergin och biverkningarna, är Cetirizin.
 
Jag har för första gången i mitt 50+ liv tyvärr blivit allergisk mot något denna vår. Jag har provat receptfria antihistaminer (Kestine) och allergisymptomen försvinner nästan helt men jag får helt horribla mardrömmar av typen; min man försöker mörda mig och inbrottstjuvar som sågar sig in i sovrummet med motorsåg. :nailbiting::nailbiting: Jag lät bli tabletten ett par dagar och sov bra igen men de återkommer när jag tar den igen så det är helt klart Kestinet det beror på. Mardrömmar finns inte med på Fass biverkningslista dock. Är det någon som har samma erfarenhet som provat annat läkemedel som inte ger mardrömmar?
den medicinen har inga såna biverkningar inrapporterat. är det något annat som stör i ditt liv?
 
den medicinen har inga såna biverkningar inrapporterat. är det något annat som stör i ditt liv?

Tack för omtanken men nej det finns inget allvarligt i mitt liv som "stör". Sambandet Kestine - mina mardrömmar är solklart. Det var just avsaknaden av mardrömmar som biverkning i Fass som gjorde att jag startade tråden och tydligen är det fler som råkat ut för det.
 
den medicinen har inga såna biverkningar inrapporterat. är det något annat som stör i ditt liv?
Tyvärr kommer långt ifrån alla biverkningar med i fass. Det beror både på dålig inrapportering och på frekvensen av förekomsten av biverkningarna. Andra ses helt enkelt inte som så viktiga att de kommer med. Jag har fått en mängd märkliga biverkningar av mediciner och trots att jag vet att de är rapporterade så finns de ännu inte med trots att de var av allvarligare grad. Av eget intresse har jag kollat då och då.
 
Man kan också reagera på diverse bindmedel i mediciner, t ex man kan reagera på ett ämne i ett fabrikat men inte på en medicin med samma verksamma ämne från en annan tillverkare.
 
För mig fungerar Nasonex bäst, men det beror ju förstås på vilket sätt din allergi ter sig :)
Fick oro och ångest av en annan nässpray jag provade när jag var gravid, eller var det tabletter? Ja, nu minns jag inte :rofl: slutade med dem illa kvickt iallafall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp