Matcha med brunt?

kvandi

Trådstartare
Har köpt mig en brun sadel o matchande brunt träns. Igår blev det även en brun ridhjälm... Hur skulle ni matcha bäst med ridbyxor, tröja/jacka? Stövlar/chaps? Jag rider iofs oftast med jodpuhrsbyxor. Skulle det bli för mkt med bruna jodpuhrsbyxor?(har bara bruna och svarta byxor idag)

Har ni inspirationsbilder att dela med er av? :)
wp-1458758515131.jpg
 
Jag har bara brunt läder och matchar det på sin höjd med bruna benskydd. På mig brukar jag ha blått, svart och rosa. Jag har några ridbyxor som är bruna, men de är mer åt mullvadsfärgat.
 
Beige åt det guld-aktiga hållet tror jag blir fint om det är din häst på bilden. Mörkgrönt (gran-grönt) är annars snyggt mot brunt läder. Skulle ha grönt schabrak, ridbyxor i beige och grön jacka/skjorta. Benskydd i brunt eller benlindor i samma grönfärg. Klassiskt och fint. Tror det kan bli fint med vinrött/marinblått med. Tvåfärgade shabrak och byxa i blått och jacka i vinrött. Tycker det är snyggt om man matchar med två färger. Men har du brun hjälm tycker jag du ska ha bruna skor/stövlar. Eller svarta stövlar och svart hjälm. Det är som skor och handväska i skinn. Inte brun väska till svarta skor och tvärtom.
 

Liknande trådar

Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 384
Senast: TinyWiny
·
Träning Igår fick jag hem min häst! Hon har tagit allt väldigt bra, men lite på tårna så klart. Igår var hon ute i hagen och så skrittade vi en...
Svar
10
· Visningar
1 560
Senast: Astrid1
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
2 747
Senast: Nahar
·
Småbarn Sen sonen var ungefär 2,5 år har kläder varit ett enormt issue här hemma. Började med att han inte ville ha på sig nya kläder som han...
24 25 26
Svar
503
· Visningar
34 652

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp