Matmonster i skogen

P

puppe

Hur sjutton ska jag få slut på ponnyns ätande när vi rider ut i skog o mark?? Flickorna får kramp i händerna och håller ju på att flyga över huvudet på honom jämt o ständigt då han sätter ner huvudet för att ta lite mellanmål.Suck.
 
Sv: Matmonster i skogen

Jag ställer mig helt neutral till detta:

Innehavarna för ett känt ridläger hade två bett och två tyglar på deras hästar. Det ena användes vanligt, men om hästen försökte äta drog barnen i det skarpa bettet.

Köp en sådandär "munkorg" och ha vid ridning utomhus. Finns på Hööks.
 
Sv: Matmonster i skogen

Jag upplever det som att om hästarna har ätit innan turen så plockas det inte lika ofta från träd och tuvor. Får ponnyn något att äta innan ridturen? Annars kan ni ju prova att ge lite hö medans ni gör iordning så är ponnyn inte lika "hungrig" sen.
 
Sv: Matmonster i skogen

JO de äter oftast just innan vi rider,så det är nog en ful ovana han lagt sig till med.
Och det är ju inte så roligt att behöva dra och slita honom i munnen hela tiden.
Har också provat ha med ett spö och ibland går det om han får en liten snärt just som han är på väg att ta en tugga nånstans.Men det är ju som sagt barn som rider honom och de är inte så alerta hela tiden att det blir ju fel med tajmingen ibland
 
Sv: Matmonster i skogen

Har aldrig hört.Vad är det? Ska kolla H**ks.
Tack
 
Sv: Matmonster i skogen

YES!! Tack alla det ska jag beställa imorron:bow::bump::banana:
 
Sv: Matmonster i skogen

Om du har överblivna bensnören från täcken går det utmärkt att använda dem som grästyglar!
Sätt i sadelns d-ring, innanför pannbandet och fäst i bettringarna.

Vet inte vad grästyglar kostar, men har man bensnören över är det mer budget! :angel:
 

Liknande trådar

Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
1 991
Senast: mily
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 146
Senast: Mabuse
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 351
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp