Bukefalos 28 år!

Mats Green (M): När ska ridsporten accepteras som friskvård?

Mats Green (M): "Ca 4000 ryttare med funktionshinder får genom ridning möjlighet till en hälsofrämjande fritidssysselsättning". ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://nyheter24.se/debatt/880456-mats-green-m-nar-ska-ridsporten-accepteras-som-friskvard

Detta handlar först och främst om ideologi. För vissa partier, är ideologi viktigare än verkligheten. Finansministerns uttalande vittnar tydligt om detta. För det andra handlar det om, precis som allt annat, pengar. Med sveriges näst största idrott kommer ekonomin köras i botten om man kan få friskvårdsbidrag för ridning. Alla har ju sett var hästmänniskorna i Sverige kan åstadkomma när vi samlar oss - hugaligen om de måste betala ut pengar till alla oss
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Mats Green: "Örtbad, rosenterapi och bastubad är några anmärkningsvärda exempel på friskvård som arbetsgivarna kan erbjuda". ... Källa...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Tänk att nu är det jag som är arbetsgivaren, nu är det jag som har det fulla arbetsgivaransvaret för mina anställda och nu är det jag...
Svar
0
· Visningar
303
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästvärlden har fått nog – nu måste ridsport räknas som friskvård! I 30 år har frågan stötts och blötts och nu verkar det som om det...
Svar
0
· Visningar
667
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter ”Hästarna är ett sätt att få släppa stressen i vardagen. Vad är det om inte friskvård?” Så säger blivande arbetsterapeuten Erica...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp