Mellohistorik - favoribidrag genom åren

2

Ja, Alcazar borde vunnit precis som BWO borde vunnit med antingen Temple of Love (trots titelstölden) eller Lay your love on me. Men ingenting slår min tonårskränkthet över att Upp över mina öron inte vann 1989! :rage: :rage: :rage:


Min tonårskränkhet är verkligen BWO båda gångerna, framförallt Temple of Love, år 2006 .. Carola :rage::rage:

(mitt bukenamn taget från albumet Temple Of Love ligger på)

Annars minns jag starkt som någon redan nämt, Nannes låt om Håll om mig som borde vunnit det året.

Annars inget jätte minne av av vilka som vunnit, minns nöjd Robin Bengtzon vann då var lite min stil på musik. Men även jag tappat intresset för mello, anser Smash In To Pieces borde tagit förra årets vinst. :rage:
 
2017 tycker jag att Nano Hold On borde ha vunnit…
Vinnare blev istället Robin Stjernberg som vann tack vare mer poäng från internationella juryn.
Vete sjutton om Nano hade gått bättre i Eurovision men jag struntar i hur saker går där, jag vill att den låt jag tycker är bäst ska vinna ;)
 
Tror detta är mina Mello-favoriter genom åren (i bokstavsordning på artisterna):

ABBA/Waterloo (1974)
Alcazar/Not A Sinner Nor A Saint (2003)
Sonja Aldén/För att du finns (2007)
The Ark/The Worrying Kind (2007)
After Dark/La Dolce Vita (2004)
BWO/Lay Your Love On Me (2008)
Nanne Grönvall/Avundsjuk (1998)
Jan Johansen/Se på mig (1995)
Andreas Johnsson/Sing For Me (2006)
Fredrik Kempe & Sanna Nielsen/Du och jag mot världen (2005)
Loreen/Euphoria (2012)
Sara Löfgren/Som stormen (2004)
Sanna Nielsen/Empty Room (2008)
One More Time/Den vilda (1996)
Lena Philipsson/Dansa i neon (1987) och Det gör ont (2004)

Sammanfattningsvis tycker jag uppenbart att mello är bättre på 2000-talet fast jag följde det hela mycket mer entusiastiskt som barn och tonåring (1970-80-tal). Men det är sant, det var rätt ofta jag inte tyckte att det var några bra låtar. Sen fanns det en del jag gillade men som inte kvalar in på listan ovan, t ex Carola/Främling (1983).

Om fel låt vann så tycker jag förutom det redan identifierade lågvattenmärket 2005 att Yohio/Heartbreak Hotel skulle vunnit 2010.
 
2017 tycker jag att Nano Hold On borde ha vunnit…
Vinnare blev istället Robin Stjernberg som vann tack vare mer poäng från internationella juryn.
Vete sjutton om Nano hade gått bättre i Eurovision men jag struntar i hur saker går där, jag vill att den låt jag tycker är bäst ska vinna ;)

Bengtsson... Stjernberg vann 2013 när Yohio borde vunnit.
 
De två största skandalerna i mello är att Nannes "Håll om mig" och Salem Al Fakirs "Keep on walking" inte vann!! Istället skickade vi pinsamma bottennapp som Martin Stenmarks "Las Vegas" och Anna Bergendahls vad låten nu heter som fortfarande är den enda gång Sverige misslyckats att kvala till finalen.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
17 537
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Med tanke på kommentarer i mina trådar om filmvisning för högstadiebarn...
2
Svar
39
· Visningar
4 367
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 897
Senast: LenaH
·
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 394
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp