Bukefalos 28 år!

Melodifestivalen 2018 - FINAL

voltis

Trådstartare
Japp! Nästa helg är det då dags, för finalen i Melodifestivalen 2018! :banana::banana::banana:
Vad fort det har gått, vips så har vi alla finalister klara, och de ska tävla om att få åka till ESC i Portugal :nailbiting:

Nu är det dags för er bukefalister att gotta er i startlistan, och komma med era listor! Vilka VILL ni ska vinna? Vilka TROR ni ska vinna?? Chanser i ESC?

De tävlande i lördagens stora final är:

1. Méndez med ”Everyday”

2. Renaida med ”All the feels”

3. Martin Almgren med ”A Bitter Lullaby”

4. John Lundvik med ”My Turn”

5. Jessica Andersson med ”Party Voice”

6. LIAMOO med ”Last Breath”

7. Samir & Viktor med ”Shuffla”

8. Mariette med ”For You”

9. Felix Sandman med ”Every single Day”

10. Margaret med ”In my cabana”

11. Benjamin Ingrosso med ”Dance You Off”

12. Rolandz med ”Fuldans”


Ge mig era listor!! :bump::bump::bump:
 
Jag ska börja med att lista mina favoriter, alltså inte hur jag tror det kommer att gå utan jag går efter min personliga smak.
Jag börjar alltid med att gruppera innan jag kör slutgiltig rangordning ;) Har ju som alltid flera favoriter!

Får gärna vinna:
Mendez
Liamoo
Mariette
Felix

Helt ok låtar:
John Lundvik
Ingrosso
Samir och Viktor
Renaida
Martin A
Jessica
Margret

Ska helst inte vinna:
Rolandz

Som sagt, jag är rätt positiv i vanlig ordning ;)
Det jag gillar mest med årets final är att det inte finns ngn klar vinnare på förhand, det känns faktiskt som att vem som helst kan vinna! Och det är superkul!

Har lyssnat på de ESC låtar som hittills är klara (nästan 30 st) och jag tycker, och många med mig, att det är ett rätt svagt ESC år i år. Och av det jag hört så skulle flera av våra svenska finalister klara sig bra i tävlingen.
Det är rätt mkt män och ballader hittills, ofta blir det så efter att en manlig ballad vunnit året innan ;) Jag tror att det catchy fartfylld låt skulle ha goda chanser.
Men i vaaanlig ordning så måste inte sverige vara bäst i ESC; jag har inte alltid sverige som favorit heller utan kan likväl hoppas mer på ngt annat land.
Men så klart skulle jag GÄRNA uppleva ESC i sverige igen, det var superkul sist! :banana::banana:
 
Mendez må sjunga dåligt men jag är tondöv :rofl: Jag gillar låten och lyssnar på den på Spotify.

Renaida är tråkig. Varken mer eller mindre.

Martin helt okej och jag står ut med att lyssna på den.

John är min favorit av bidragen.

Jessica är inget särskilt men jag står ut.

Liamoo är blä. Usch för hiphop och rap.

Samir och Viktor är glad och poppig vilket funkar för mig.

Mariette är lika tråkig som vanligt.

Felix är en snoozefest.

Margaret är blaha.

Benjamin får jag krupp av. Jag blir så irriterad att det kryper i mig.

Rolandz är jag splittrad inför. Jag tycker inte att det hör hemma i Melodifestivalen men det är inte sämst.

Jag kör bara en gradering utefter mitt eget tycke. Är lite bekymrad att det kan bli helt åt andra hållet :nailbiting:
1: John
2: Mendez
3: Martin
4: Samir och Viktor
5: Jessica
6: Rolandz
7: Margaret
8: Renaida
9: Mariette
10: Liamoo
11: Felix
12: Benjamin
 
Jag hoppas på att Benjamin eller John vinner, men i slutänden tror jag det står mellan Benjamin eller Felix. Jag klarar inte riktigt av Felix pga texten, men det går ju uppenbarligen hem hos folk, så jag tror det funkar i Eurovision också.

Men oavsett vad vi skickar kommer resten av Eurovision-nördarna ändå hata det om man ska lyssna på vilka kommentarer folk lägger. Folk har verkligen fastnat på förra årets vinnare och att han dissade "snabbmats-musik", så sjunger man inte på sitt modersmål och det inte är en ballad så är det dåligt tydligen. :meh:
 
Men oavsett vad vi skickar kommer resten av Eurovision-nördarna ändå hata det om man ska lyssna på vilka kommentarer folk lägger. Folk har verkligen fastnat på förra årets vinnare och att han dissade "snabbmats-musik", så sjunger man inte på sitt modersmål och det inte är en ballad så är det dåligt tydligen. :meh:

Låt hatet komma! :devil:
Förra årets ESC-vinnare är i mitt tycke en av de sämsta låtar jag någonsin hört. Bara jag tänker på den överpretentiösa artisten och den svintråkiga låten så blir jag sur :mad:
 
Låt hatet komma! :devil:
Förra årets ESC-vinnare är i mitt tycke en av de sämsta låtar jag någonsin hört. Bara jag tänker på den överpretentiösa artisten och den svintråkiga låten så blir jag sur :mad:
Haha, typ så! Börjar mina europeiska vänner gnälla säger jag till dem "men skicka bättre låtar då", och då har jag ändå tveksam smak själv. :D
 
Jag gillar Liamoo och Rolandz, det är de enda jag vill ha som vinnare.
Men, jag har gått och nynnat en del på Mariettes låt och i jämförelse med allt annat så framstår ju Samir & Viktor som nästan bra, så vinner de klagar jag inte.
 
1. Méndez med ”Everyday”: Bra låt! Gillar Mendez men tyvärr hör till och med jag att det låter illa när han sjunger :-(

2. Renaida med ”All the feels” Tråkigt!!

3. Martin Almgren med ”A Bitter Lullaby” Tråkigt!!

4. John Lundvik med ”My Turn” Årets bästa röst men urtrist låt och framförandet har gjorts exakt likadant hur många gånger som helst i ESC.

5. Jessica Andersson med ”Party Voice” Älskar den!! Tror inte den skulle gå så bra i ESC (men inte göra bort sig) men jag gillar den verkligen!!

6. LIAMOO med ”Last Breath” Nää... rap är inte min grej... trist

7. Samir & Viktor med ”Shuffla” Charmigt, svängigt jag gillar det men ingen favorit.

8. Mariette med ”For You” besviken! Låten är bra men framförandet är sååå dåligt!!

9. Felix Sandman med ”Every single Day” En favorit! Kan vinna!

10. Margaret med ”In my cabana” Kan utmana men inte vinna. Gillar den!! Kommer nog vara bästa resultatet i mello av utländsk artist.

11. Benjamin Ingrosso med ”Dance You Off” Bra låt, bra tanke med framförandet men stelt utfört. Men helt klart vinstchans!

12. Rolandz med ”Fuldans” Älskar den!! Men den har ingen chans. Internationella juryn kommer inte ge den många poäng.

En intressant detalj är att Polen är ett av länderna i internationella juryn. Kommer de ge sin 12a till Margret??

Jag tror att det kommer stå mellan Benjamin och Felix.
 
Jag tror (och hoppas) att det antingen blir Felix eller Mariette som vinner. Riktigt bra låtar och enligt mig är båda framförandena bra. Jag verkligen älskar att Felix kör på en inspelningsmikrofon, tycker att ljudkvalitén är helt fantastisk. Mariettes outfit kändes som en hyllning till pinks grammy framträdande (som hade att göra med #Timesup). Koreografin var kanske lite stel, men hennes energi? :love:
 
Jag hejar på Benjamin. Men gillar Shuffla-låten och har börjat lära mig själv att shuffla :laugh::p dock ingen vinnarlåt.

Jag tror absolut att den polska juryn är benägen att ge 12:an till Margaret men tror inte att hon vinner för det, låten är för svag och texten helt intetsägande även om jag lyssnat på den en hel del. Skön sommarkänsla tycker jag att den ger men inget mer än så.

Renaidas låt gillar jag också.

Resten bryr jag mig inte om :D
 
Jag börjar gilla Felix Sandmans låt mer och mer! Den får väldigt gärna vinna!!

Det överraskar mig... i deltävlingen tyckte jag den var såå tråkig! Men i Andra chansen hände nåt och nu älskar jag den!! Hade varit roligt att skicka den till ESC!
 
Jag kommer heja på Rolandz. Tycker ingen annan är bra och den blir jag glad av :D. Tror i och för sig inte att den skulle klara sig bra i Eurovision, men hellre att vi skickar nåt roligt än nåt dåligt.

Rolandz hade varit rolig att se i ESC men internationella juryn kommer inte ge dem till tillräckligt med poäng.

En av dem i Wiwibloggs tror att Felix Sandman skulle ha en bra chans för en riktigt bra placering i ESC. Jag tror att Internationella juryn kommer tycka om Felix och Benjamin bäst.
 
Vad kul med alla tankar!
I övermorgon smäller det :D

Jag lyssnar mkt på skivan i bilen, dottern vill bara höra Shuffla men är jag ensam bläddrar jag mellan Felix, Mariette, Mendes och Liamoo mest. Men Margrets låt är lite småskön också så spolar inte förbi den :)

Har tyvärr tröttnat på Jessicas låt då den tillslut blir lite jobbig o tjatig, mkt ljusa toner. Samma med Ingrosso, orkar aldrig höra hela!

Vill gilla Johns låt mer än jag gör... Tycker mer om artisten än låten tyvärr!

Tror FORTFARANDE att det blir en sjukt jämn final :banana:

På lördag är jag o dottern på MoS när de öppnar, kör lite shopping o lunch innan vi går in på Friends o ser på genrepet i vanlig ordning :love:
Kommer med rapporter därifrån sen!
 
Jag börjar gilla Felix Sandmans låt mer och mer! Den får väldigt gärna vinna!!

Det överraskar mig... i deltävlingen tyckte jag den var såå tråkig! Men i Andra chansen hände nåt och nu älskar jag den!! Hade varit roligt att skicka den till ESC!
Samma här! Helt ok efter deltävlingen, nu älskar jag den :D
 
Samma här! Helt ok efter deltävlingen, nu älskar jag den :D

Men jag måste erkänna att jag redan lyssnar på de andra ländernas låtar. Estland har en riktigt bra låt i år! Och Grekland. Vi måste verkligen skicka nåt riktigt bra om vi ska kunna vinna. Osäker på om vi har en låt i år som har en chans på segern i ESC faktiskt...
 

Liknande trådar

Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 401
Senast: MJLee
·
Kultur På lördag kör vi igen! Vilka ska följa med Robin och Cornelia till finalen? :banana::banana: Mello deltävling 2 är här och de som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 955
Senast: Lingon
·
Kultur På lördag är det äntligen dags! Dagen vi väntat, nu faktiskt, i 2 år på! FINAL I ESC! :banana: :banana: :banana: Och wow vilken...
32 33 34
Svar
668
· Visningar
28 435
Senast: Ninnurur
·
Kultur Som ni har väntat! Men den nu är den här! FINALTRÅDEN! :banana: :banana: :banana: En väldigt stark final fick vi tillslut där ingen...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
10 951
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp