Bukefalos 28 år!

Melodifestivalen 2019 - FINALEN

Kanske inte i en tråd om ett program som helt går ut på att bedöma och poängsätta artister - och där deras utstyrslar får minst lika många kommentarer som rösterna får. Jag tycker fortfarande att Linas stylist kunde hett henne en snyggare frisyr som passat bättre till hennes häftiga stil i övrigt. Tidigare fick även Rebecka tummen ner här i en tråd för sin liknande frisyr som stylisterna kanske inte fick hundra poäng för. Då tycker jag nig att Anna fått tristare kommentarer här inne, vet inte hur många som påpekat att de inte tål hennes röst, får myrkrypningar av Annas röst osv osv. I ett program som är lika mycket show och utstyrslar som musik tycker jag visst att man kan påpeka att en artist fått en ( i mina ögon) snipig frisyr som inte alls gick ihop med stilen i övrigt.
Att kritisera någons röst i en musiktävling är något annat än att skriva tre inlägg i tråden varav ett är John vinner, ett är en jättesur kommentar om Hedlunds frisyr och ett ”vågade inte skriva” om ett inlägg som spekulerar i om Perrelli anser sig överviktig och tar upp att hon gjort lyft och nya tänder.
 
Eh?
Jag konstaterar att hon varit oerhört noga med utseende. Helt utan värdering.
I den kontexten så antog jag att ett kroppsfodral - villket väl varit lite av hennes grej? - byttes mot en radikalt annolunda outfit. Tycker inte att jag sett henne i stora kreationer tidigare? (jag har inte följt henne med något större intresse så jag bara spekulerar)

Det fanns ingen värdering. Jag bara filosoferade.

Att klänningen är helhäftig har väl inget med det filosoferandet att göra?
Helt utan värdering tog du upp att hon nog ville dölja gravidkilon och talade om att hon gjort lyft och fixat tänderna? Bara för att hon hade en gigantisk designerblåsa på sig.
 
Att kritisera någons röst i en musiktävling är något annat än att skriva tre inlägg i tråden varav ett är John vinner, ett är en jättesur kommentar om Hedlunds frisyr och ett ”vågade inte skriva” om ett inlägg som spekulerar i om Perrelli anser sig överviktig och tar upp att hon gjort lyft och nya tänder.
Så att säga att man "inte tål Annas röst", att man ryser av obehag av rösten, (i olika versioner trådarna igenom) är ok men inte att tycka att en frisyr, som inte ens har med personligheten att göra utan fixats av en stylist, är trist och inte passar outfiten i övrigt? Jag skulle säga motsatsen. Jag hade, som artist, hellre hört att min frisyr kunde varit annorlunda, än att jag har en röst som man inte står ut med i ett stort antal negativa inlägg. (Inte minst i en tävling som är minst lika mycket show och kläder och spektakel som ren musikalisk talang. Även Nano fick kritik här i tråden för sin frisyr....)

Mitt svar på inlägget om Perrelli kunde jag däremot ta tillbaka om det gick, även om jag tycker det är ledsamt om hon pga sin viktökning inte kände sig fin nog att bära sina vanliga scenkläder.
 
Senast ändrad:
Så att säga att man "inte tål Annas röst", att man ryser av obehag av rösten, (i olika versioner trådarna igenom) är ok men inte att tycka att en frisyr, som inte ens har med personligheten att göra utan fixats av en stylist, är trist och inte passar outfiten i övrigt? Jag skulle säga motsatsen. Jag hade, som artist, hellre hört att min frisyr kunde varit annorlunda, än att jag har en röst som man inte står ut med i ett stort antal negativa inlägg. (Inte minst i en tävling som är minst lika mycket show och kläder och spektakel som ren musikalisk talang. Även Nano fick kritik här i tråden för sin frisyr....)

Mitt svar på inlägget om Perrelli kunde jag däremot ta tillbaka om det gick, även om jag tycker det är ledsamt om hon pga sin viktökning inte kände sig fin nog att bära sina vanliga scenkläder.
Läste en artikel om denna klänning och den fick bäras ut av tre andra, en kilometer tyg.
Perelli har själv bekostat klänningen för att fira 20 år som artist och ville då ha något utöver det rejält över det vanliga.
Så att hon skulle vilja dölja några kilon tror jag inte på. Helt fel klänning för det ändamålet. Isåfall hade hon valt en svart klänning sytt på ett visst sätt och döljt armarna.
Nej hon var cool rätt igenom!
 
Läste en artikel om denna klänning och den fick bäras ut av tre andra, en kilometer tyg.
Perelli har själv bekostat klänningen för att fira 20 år som artist och ville då ha något utöver det rejält över det vanliga.
Så att hon skulle vilja dölja några kilon tror jag inte på. Helt fel klänning för det ändamålet. Isåfall hade hon valt en svart klänning sytt på ett visst sätt och döljt armarna.
Nej hon var cool rätt igenom!
Häftigt!!
 
Läste en artikel om denna klänning och den fick bäras ut av tre andra, en kilometer tyg.
Perelli har själv bekostat klänningen för att fira 20 år som artist och ville då ha något utöver det rejält över det vanliga.
Så att hon skulle vilja dölja några kilon tror jag inte på. Helt fel klänning för det ändamålet. Isåfall hade hon valt en svart klänning sytt på ett visst sätt och döljt armarna.
Nej hon var cool rätt igenom!

Jag är lite besviken på den där klänningen. När jag först såg den trodde jag att hon hade något gömt under den, så jag hoppades att hon skulle åka upp i luften eller att typ Dana Internationell skulle vara gömd under den. Och så stod hon bara där. :(
 
Jag är lite besviken på den där klänningen. När jag först såg den trodde jag att hon hade något gömt under den, så jag hoppades att hon skulle åka upp i luften eller att typ Dana Internationell skulle vara gömd under den. Och så stod hon bara där. :(
Jag håller med. Midjan satt liksom lite för högt? Jag sa direkt att kjolen nog skulle dras av, men jag hade fel 🤷‍♀️
Den var ascool men tillpassningen kändes inte spot on.
 
Jag trodde mer att hon skulle kliva ur kjolen och ha något mer slimmat under. Dana under, det hade varit något! Den såg faktiskt ut som en stor marängtårta; det hade kanske fått plats några dansare inunder också! :D
 

Liknande trådar

Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 401
Senast: MJLee
·
Kultur Som ni har väntat! Men den nu är den här! FINALTRÅDEN! :banana: :banana: :banana: En väldigt stark final fick vi tillslut där ingen...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
10 952
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 491
Senast: Scata
·
Tjatter Jaaaaaaaaaa ni läste rätt, deltävling 3 i årets Mello är i antågande! :banana::banana::banana: På lördag tävlar: LEKSAND – DELTÄVLING...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 463
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp