Bukefalos 28 år!

Melodifestivalen 2019 - FINALEN

av musikläggarna på radio...
Som kanske inte fattat att man antingen älskar eller inte tål hennes röst.
Aha, ni tänker sååå! Hmm, det beror väl lite på vilken station en lyssnar på? Karlavagnen och vaken är väl kanske inte så producentstyrt som de kommersiella kanalerna?
 
Min kollega X, som ÄLSKAR Anna B men aldrig i hela kivet har röstat annat än verbalt. Jag vet många som aldrig skulle ringa och rösta. Jag gör det inte heller. Bishara däremot är ett youtubefenomen med andra fans tror jag.
Ja, det har du rätt i. Jag röstar inte heller på såna här jippon. Jag tycker det var bättre med en proffsjury som avgjorde.
 
Aha, ni tänker sååå! Hmm, det beror väl lite på vilken station en lyssnar på? Karlavagnen och vaken är väl kanske inte så producentstyrt som de kommersiella kanalerna?
Alla program har någon form av musikläggare. I slutet av SRs program brukar de nämna vem som valt musiken.
 
Alla program har någon form av musikläggare. I slutet av SRs program brukar de nämna vem som valt musiken.
Jamen det förstår väl jag med. Men det är väl ändå en oerhörd skillnad på pre-playlists i kommersiella kanaler och på inringarprogram på public service-kanaler. Men skitsamma, jag litar heller ens på topplistor oavsett sort eftersom precis jevla allt handlar om algoritmer och möney. Men spontant tror jag att Lundvik kommer på mellanmjölksplats i eurovision och att Annas låt med rätt promotion utomlands kommer att gå bra ett tag.
Edit; Då tycker jag ändå att Lundviks låt är BRA, och tycker det var en av de bästa låtarna. Men jag tror eurovision har andra värden idag än vad vi kanske tror.
 
Senast ändrad:
Men kom igen, är vi inte bättre än så här?
Kanske inte i en tråd om ett program som helt går ut på att bedöma och poängsätta artister - och där deras utstyrslar får minst lika många kommentarer som rösterna får. Jag tycker fortfarande att Linas stylist kunde hett henne en snyggare frisyr som passat bättre till hennes häftiga stil i övrigt. Tidigare fick även Rebecka tummen ner här i en tråd för sin liknande frisyr som stylisterna kanske inte fick hundra poäng för. Då tycker jag nig att Anna fått tristare kommentarer här inne, vet inte hur många som påpekat att de inte tål hennes röst, får myrkrypningar av Annas röst osv osv. I ett program som är lika mycket show och utstyrslar som musik tycker jag visst att man kan påpeka att en artist fått en ( i mina ögon) snipig frisyr som inte alls gick ihop med stilen i övrigt.
 
Men varför i hela friden skriver du då så trist om henne?
Eh?
Jag konstaterar att hon varit oerhört noga med utseende. Helt utan värdering.
I den kontexten så antog jag att ett kroppsfodral - villket väl varit lite av hennes grej? - byttes mot en radikalt annolunda outfit. Tycker inte att jag sett henne i stora kreationer tidigare? (jag har inte följt henne med något större intresse så jag bara spekulerar)

Det fanns ingen värdering. Jag bara filosoferade.

Att klänningen är helhäftig har väl inget med det filosoferandet att göra?
 
Jag är förvånad över att det gick så dåligt för Anna!!

Jag tyckte inte hon var lika bra igår kväll som på repet... Lite förvånad också då många sagt att de gillar henne! Men fler kanske röstar utefter sista uppträdandet än man tror? Eller de som gillar henne kanske är gruppen som inte röstar?

Hon kändes iaf mer stel på ngt sätt, svårt att förklara!
Sen så vet vi inte hur det lät i fredags heller få juryn röstade...
Så jag är både förvånad, och inte ;)
 
Jag tyckte inte hon var lika bra igår kväll som på repet... Lite förvånad också då många sagt att de gillar henne! Men fler kanske röstar utefter sista uppträdandet än man tror? Eller de som gillar henne kanske är gruppen som inte röstar?

Hon kändes iaf mer stel på ngt sätt, svårt att förklara!
Sen så vet vi inte hur det lät i fredags heller få juryn röstade...
Så jag är både förvånad, och inte ;)

Den har ju spelats mycket radio och många har sagt att de gillar den. Trodde inte att den skulle vinna men iaf vara topp 5.
 
Hörde vinnarlåten på radion för en stund sedan. För en gångs skull så är liveversionen bättre än studioversionen - mycket bättre! Var knappt någon power alls i studioversionen.
 
Är nöjd med Johns vinst men röstade själv på Hanna och Liamoo. Röstar egentligen mest för att det är ett bra sätt att skänka en slant :)

Tyckte att Charlottes klänning var riktigt häftig! Ang Anna B tycker jag att hon är lite tråkig som artist. Rösten är väl unik men resten gör att jag inte fastnat där. Tror inte det skulle gå hem i Eurovision. Det tror jag att Hanna och Liamoo hade gjort dock.
 
GRATTIS JOHN LUNDVIK!!! :banana::banana::banana:

SÅ kul och rättvist!! Flest poäng, överlägset, av både europa och tittarna!!
Och han är ju bara så fantastisk hela han! Levererade på topp i kväll igen, visar så mkt känsor....
Fast jag gillade så många av låtarna så kändes detta ändå HELT rätt!!

Lite överraskad av Nanos höga poäng från juryn (men då lägre av tittarna) och Bisharas andraplats.
Och att England gav Arvingarna en tia ;)

BRA final, BRA resultat och nu längtar jag till ESC!
Hur det går för John? Absolut final och magkänslan säger topp 5!

Jag fixade. :D

/Mod
 

Liknande trådar

Kultur På lördag smäller det! Vi får veta vem som får åka till Turin och representera Sverige i ESC! Det är dags för FINAL i Mello...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 401
Senast: MJLee
·
Kultur Som ni har väntat! Men den nu är den här! FINALTRÅDEN! :banana: :banana: :banana: En väldigt stark final fick vi tillslut där ingen...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
10 952
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Ni trodde väl inte jag glömt årets höjdpunkt här på Buke?? :D:D:D Nä nä, här kommer årets första tråd om MELODIFESTIVALEN...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 491
Senast: Scata
·
Tjatter Jaaaaaaaaaa ni läste rätt, deltävling 3 i årets Mello är i antågande! :banana::banana::banana: På lördag tävlar: LEKSAND – DELTÄVLING...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 463
Senast: voltis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp