Miancup...

Y

yatlah

Nja, tja, jag kvalar in för jumbo priset. Jag kom på att valacken var vansinnigt rädd för att gå ut utan sällskap, men framsteg är att han följer mig bäst han kan...

Så att jag vann inte miancup.
Men jag tror det sporrade mig till allt möjligt. Och grannhästarna bryr vi oss inte om, och för min del så började ju allt med det. Så jag har inte uppnått det jag ville, nämligen att rida till affären. Det vågar jag inte. Men jag kan styra hästen förbi grannhästarna (från marken) Och jag kan heller inte rida ut själv på honom, för han behöver fortfarande sällskap. Så jag har inte vunnit. Har inte följt era förehavande. Men alla som har uppnått alla sina mål är ju vinnare, och vi som bara uppnått delmål är ju då delvis vinnare. Men jag kvalar definitivt in för jumbopriset. Och syvende och sist- så råkar det här vara Mians födelsedag om jag inte minns fel- vill önska dig ett jättegrattis! Och att du har det jättebra på din födelsedag!
MVH
Boel
 
:banana:

Min häst skulle faktiskt ta sig igenom en LC som var målet, dock inte godkänt pga hon inte riktigt orkar bära sig hela vägen ännu men det var å andra sidan inte målet utan att rent tekniskt sett kunna.

:love:
 
Då delar vi jumbon!
Dels för att vi förlorade en hästkompis och dels för att fröken häst är för pigg och marken för hal så har vi inte nått vårt slutmål. Jag hade faktiskt tänkt rida en minivända i dag, men det blev inget med det.
Vad vi däremot vunnit är att hon följer med mig ut själv och utan att vare sig stegra eller kasta sig hemåt. Nu vet hon vad jag vill och då är allt OK. Valacken tycker inte att det är lika okej att hans kompis försvinner så vi vågar inte gå för långt och övar bara när gubben är under uppsikt. Min medryttare övar gubben på att han ska kunna lämna stall och hage ensam och hon har nått riktigt goda resultat! :)

Så vi kan nog i alla fall få ett tröstpris tycker jag! Även om vi inte nådde vårt mål så försökte vi och vi gjorde i alla fall nånting.
Nu får vi ladda inför nästa tävling :D Kanske att vi nästa gång ska göra det hela svårare och utmana varann genom att hitta på vad någon annan ska göra? Det kanske blir mer spännande?
 
Ja, men visst är det din födelsedag.
Jättestort grattis!
Ser fram emot nästa "tävling"!
MVH
boel
 
hmm, det har gått superbra för mig och min pålle! Men vi är inte heller vi klara med målen... :crazy:
Jag kan ha honom lös på gårdsplanen och sela av och på, men det tar tid att lämna honom första gången... Eftersom jag haft lite ont om tid så har vi bara både selat av och på ute 2-3 gånger, men det funkar hyfsat.
Bilar har han nästan slutat reagera på, utan att jag gjort nånting... :confused: Fast så va det ju oxå ett "larv" från hans sida, då han inte varit rädd för dom innan... :smirk:
Men ridningen (dom två gångerna...) har gått super! Det samma med körningen och markarbetet! Senaste NH-träningen så slappnade han ju av och gäspade!!! :eek: (vi är på skolan då, där händer alltid ganska mycket runt honom...)
En ny tävling hade varit roligt senare! Får väl ta det när min födelsedag närmar sig (17 juni) så det blir en Lindi cup :rofl:
 
Hmm.. jag vann nog inte heller. Kom av mig i träningen så det har inte blivit så mycket. Men vi eller jag har iaf lärt mig en sak o det är att Surprise mycket hellre står stilla snällt när jag håller han i grimskaft medan jag borstar än om jag har honom uppbunden. Så det känns som om vi har vunnit liiite ändå. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp