Bukefalos 28 år!

Migrationsverket

R

Raderad medlem 6459

Hörrni, jag behöver få lite hjälp av er som har bra koll på Migrationsverket och är väl insatta i deras arbetssätt och organisation. Häromdagen hade jag ett samtal med en anställd på Migrationsverket, och hen gav mig information som jag ställer mig oerhört skeptisk till.

Enligt den anställda så finns det en enhet här i Stockholm som är den svåraste enheten att arbeta på eftersom den är den mest utredningskrävande. På övriga orter i Sverige hanterar man i princip bara enkla fall - asylsökande från regioner som är "självskrivna" som OK, typ Syrien.

Jag vill inte berätta mer ingående för att inte riskera att röja för mycket information om hen som jag talade med men utifrån vad jag skrivit här - vad säger ni?
 
Nja, de flesta åldersutredningar och även språktester åtminstone för vår region (som inte egentligen tillhör Stockholmsregionen) görs i Solna, det kanske var det hon menade?
 
Nja, de flesta åldersutredningar och även språktester åtminstone för vår region (som inte egentligen tillhör Stockholmsregionen) görs i Solna, det kanske var det hon menade?
Nej, det var det inte. Är det ok om PM:ar dig istället? Så kan jag skriva rakt ut vad det handlar om :).
 
Nej, det var det inte. Är det ok om PM:ar dig istället? Så kan jag skriva rakt ut vad det handlar om :).
Gör det, jag har vänner på mig och har varit där själv en period så jag kan kolla om det stämmer. Rent spontant har jag inte heller hört talas om det, mer då än att särskilda bedömningar görs där nere.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp