Bukefalos 28 år!

Milagro ox

F

FTW

Är det någon som vet nåt om honom och / eller hans avkommor? (Fler än ägaren som ju är en smula partisk ... ;) )
Bli det några fina, friska föl efter honom? Är han värd att satsas på?
 
Tyvärr har jag inte sett honom eller avkommorna mer än på bilder.. MEN jag fattar inte varför du inte tar kontakt med ägaren som verkligen vet hur han är samt vad han nedärver!!!

Jag känner hingstägaren mkt väl, och vet att h*n är 100% seriös.. ta kontakten du :)
 
jag skulle ha svarat tidigare men datakrångel satte stopp :crazy:

Jag vill absolut rekommendera Milagro som en mycket god avelshingst. Jag har sett några avkommor till honom och de har i överlag varit mycket jämna och trevliga i både typ och temperament.

Milagro själv är inte fy skam, han är både en otroligt trevlig och cool hingst med alla fyra fötterna på jorden. Endast en gång har jag sett honom irl och den gången imponerade på mig. Trots ston i närheten stod han blickstill och lät sig fotograferas, och gick sedan lugnt och betade i grimma på ägarens tomt.

Han har både fina meriter från tävlingsbanan, har en bra exteriör för både avel och bruks, och med det temperament han har gör honom till en mycket komplett hingst. Att han dessutom är ruskigt snygg att se på gör ju inte saken sämre ;)

Jag har själv funderat på att använda honom till mina ston för att få fram hästar som hävdar sig såväl i aveln som på tävlingsbanan. Enda anledingen till att det inte redan är gjort är pga pengabristen. Har man nyligen köpt en gård i stockholm är man definitivt inte rik längre ;)

Camilla
 
Har sett Milagro irl och han är urtjusig! Vacker, korrekt, trevligt temperament och med enorm utstrålning. Har dessutom sett honom betäcka ett sto (vid hand) och han var verkligen lugn och erfaren, trevlig mot stoet. Kontakta gärna hingstägaren som säkert kan komma med råd om han skulle passa ditt sto eller ej både härstamnings- och typmässigt. Hingstägare vill inte bara ha så många ston som möjligt utan hellre rätt ston för att få bra avkommor vilka är bästa reklamen för deras hingst. Ägaren är som påpekats 100% seriös dessutom. Lycka till och hoppas ditt sto passar Milagro så att du väljer honom!
 

Liknande trådar

Avel Hej Jag har haft 3 avkommor e mr vain alla har vart riktiga rymmare! Fantastiskt fina men busiga. Inte de andra fölen med annan pappa fr...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: Marvin
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 335
Senast: nexxa
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 155
Senast: Anon89
·
Avel Har funderat ett tag på att det numera går att plocka ut stora mängder embryon från samma ston. Det finns gott om exempel på det här, de...
Svar
0
· Visningar
511
Senast: Cheraderama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp