Miljöinspektör...

Y

Yahoo

I dag berättade bonden som vi hyr ett lösdriftsstall av att han hade fått ett telefonsamtal från en miljöinspektör som ville komma ut och kolla på gården. Nu är det bara så att hon hade tänkt komma tre-fyra veckor innan vi ska flytta hästarna från gården för gott.
Kan man ringa och avboka?
Det kommer inte att finnas några djur på gården efter att vi flyttat.
Jag tycker att det är jättebra att det blivit hårdare kontroller på stallar men det känns ju lite onödigt med en kontroll och så efter en månad är gården tom.
Hon får gärna komma ut till vårt nya stall i stället, man kanske kan föreslå det?
Någon som vet?
 
Sv: Miljöinspektör...

Yahoo skrev:
I dag berättade bonden som vi hyr ett lösdriftsstall av att han hade fått ett telefonsamtal från en miljöinspektör som ville komma ut och kolla på gården. Nu är det bara så att hon hade tänkt komma tre-fyra veckor innan vi ska flytta hästarna från gården för gott.
Kan man ringa och avboka?
Det kommer inte att finnas några djur på gården efter att vi flyttat.
Jag tycker att det är jättebra att det blivit hårdare kontroller på stallar men det känns ju lite onödigt med en kontroll och så efter en månad är gården tom.
Hon får gärna komma ut till vårt nya stall i stället, man kanske kan föreslå det?
Någon som vet?

ja prata med henne, men det är ju bonden som ska ha inspektion för han är ägare, så han ska ju stå för kostnaden oavsett, planerar han inte ha folk där framöver så bör han ju ringa
 
Sv: Miljöinspektör...

Bonden hade hänvisat till oss då han är borta vid tillfället hon skulle komma. Han planerar inte att ha några djur på gården efter oss.
 
Sv: Miljöinspektör...

Det går säkert bra. Miljöinspektören har säkerligen många andra arbetsuppgifter än att titta på gårdar som ändå inte ska ha några djur framöver. Ring kommunen och berätta hur det ligger till! :)

/Cecilia
 
Sv: Miljöinspektör...

Har ringt och pratat med djurskyddsinspektören i dag och hon såg ingen anledning till att komma om det inte ska stå djur på gården när vi flyttar. Så det löste sig smidigt. Dessutom var hon väldigt trevlig och vi diskuterade lite stall-lösningar inför mitt kommande bygge. :bow:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 724
Senast: Lhas
·
Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 296
Senast: Roheryn
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 536
Senast: Crossline
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp