Bukefalos 28 år!

MIM hundbur eller Artflex hundbur?

Sandy3

Trådstartare
Hej!

Jag undrar om du kan tipsa/rekommendera någon av dessa bilburar? Vilken hundbur tycker du funkar bäst?

Mina krav är:

- Dubbelbur som ska passa 2 mindre hundar ( ca 30 i mankhöjd.)
- Gärna skrammelfri.
- Låsbara grindar.
- Kunna hänga in en vattenskål.
- Avtagbar mellanvägg. ( Vill att dom ska kunna sitta ihop, dom trivs väldigt bra tillsammans.)

Skulle bli jätteglad och tacksam om du kunde svara!
 
Jag valde bort mim pga risken att min ena skulle kunna trycka mellan huvudet och fastna.
De har även problem med skrammel på vissa burar. Något som går att åtgärda med extra delar vilket jag tycker är dåligt med tanke på hur dyra deras burar är.

Mina åker i Robust, måttbeställde och fick superservice!
 
Mellan de två valen hade jag valt Artflex. Vi har Mim och är inte nöjda. Den skramlar. Sambon får regelbundet meka med den för att hålla den tyst. Det kommer bli ett burbyte här så småningom. Tycker mim är överreklamerade pga det höga priset.
 
Jag älskar Artfex! krocktestad, säker, skrammelfri och prisvärd jämfört med de andra krocktestade burarna. Snabb och enkel att bygga ihop var den också. Mina två (med mankhöjd 30 och 32 cm) åker i en medium utan vägg emellan.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 271
Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 119
Senast: nilie
·
Hästhantering Hej alla bukisar! Har ett litet problem med min nya häst (sedan 3 veckor). Detta kan blir lite långt men ska försöka få ihop det! Jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 367
Kropp & Själ Såhär nåt år efter att jag fyllt 30 så verkar jag ha hamnat i den berömda trettioårskrisen och funderar mycket över vad jag vill göra...
Svar
18
· Visningar
1 799
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp