Bukefalos 28 år!

Min dag på USÖ

Status
Stängd för vidare inlägg.
Korsetten jag fick köpa på ortopedtekniska, är inget raffset direkt och många remmar att hålla reda på. Men det blir säkert toppen.

"Katakomberna" under USÖ, är perfekt. genväg, varmt och skönt. Jag vet att det heter kulvertar, men det blir katakomber oavsett när jag ska prata om dem
1f603.png


Dagens utmaning på Arbetsterapin, göra en mördeg...
1f61b.png
Jag började enligt receptet (valde det utan ägg) 4½ dl vetemjöl, 1/2 dl socker och 200 g margarin och knådade ihop en smulhög, om och om igen... Det slutade 40 minuter senare medelst ett antal margarinklickar till, en äggula, en skvätt vatten och att arbetsterapeuten fick ta över.
1f603.png
Men det blev en mördeg, som nu ligger i kylen och bakas ut på torsdag...

Praktiskt att bussa kurator på FK. Nu håller FK med Rehabteamet, som hon borde kontaktat i stället för mig - att jag ska ha förebyggande sjukpenning och inte sjukskrivning... Men det blir fram till 20 december då dagvården stänger för jul... så tre dagar i december och tre dagar i januari får bli semester, komp eller helt enkelt sjukskrivning om inget annat funkar.

Kuratorn frågade om jag är trött, för jag såg trött ut och joo. Det fick jag ju erkänna. Och med tanke på allt som varit sista veckorna tyckte kurator att jag har varit fantastisk men är bekymrad över att jag inte sover... Så hon ska ta ett snack med doktorn.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp