Bukefalos 28 år!

min häst stamtavla

S

Sagrob

Hej, jag har nu haft min häst i snart två år och då hon är helt korsad med olika raser så är jag lite nyfiken. Hon heter Robin och är isabell, 14 år och supersnäll!
Hon är efter,

e.Cordo 93-91-1792
Ej kvalificerad hingst
u.Cirona

farfar,
Gimmic RP 101
Svensk halvblod
Farmor,
Isabell, isab. f-80

Morfar,
Master
Ej kvalificerad hingst
Mormor,
Frida

Det var dom närmaste, men om någon har nån liten information om resten av släkten så är jag väldigt tacksam för svar.

I sin stam har hon Immer 359, Comis 7229, Ali pru ox Fa 7/70(Arabiskt fullblod, ej kval hingst)Kenja (russ), Flobere xx 5275 (Eng fullblod, ej kval hingst), Fatima och Russi.

//Anna & Robin
 
Sv: min häst stamtavla

Vad vill du veta?

Farfars farfar Immer Voran 141 tillhör de hästar som var tvugna att utrymma stuteriet Trakehnen efter Sovjets invasion 17 oktober 1944. Immer Voran räddades till Sverige i slutet av 40-talet då vi köpte in några hingstar som räddats. Han var dock skottskadad och användes därför väldigt begränsat i aveln, sammanlagt användes han till 57 ston. Var född 1933 och dog 1956.
Immer Voran var son till den oerhört inflyteserika hingsten Dampfross som finns i stammen på de allra flesta halvblodshästar idag.
 
Sv: min häst stamtavla

:o

Jag ville bara säga att jag är så grymt imponerad av dina kunskaper! Varje gång jag ser en av dina kommentarer så lär jag mig något nytt. :bow:
 
Sv: min häst stamtavla

Okej, tack så mkt, det är så roligt och veta då hon är mkt speciell :love:
 
Sv: min häst stamtavla

Det är alltid spännande att veta någonting om stammen, det jag vet är att Gimmic har många avkommor och jag vill så gärna se någon bild om nån har på hennes stam, är så nyfiken :) Testade att googla men får bara fram Gimmic och helst skulle jag vilja sen en bild eller flera längre bak i ledet :laugh:
 
Sv: min häst stamtavla

Trevligt att kunna bidra:)

Gillar trakehnare och är fascinerad av deras historia.
 
Sv: min häst stamtavla

Har hört mkt om Gimmic att han var speciell, och det var han säkert också! Det har min häst ärvt kanske, ;)
 

Liknande trådar

Avel Är det någon hör inne som känner till något om de sk "Bysingsbergsrussen" och deras ättlingar? Bysingsbergsrussen föddes upp av Arthur...
Svar
2
· Visningar
1 512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp