Min katthona terroriserar min kastrerade kattpojke!

T

Tiore

Sitter just nu med en rätt så förtvivlad kattpojke i knäet. Min katthona löper och han får inte en lugn stund. Hon tigger och ber, men han begriper inte ett smack och även om han gör det så är han inte intresserad. Han vill hellre se på TV.
Måste nog ge henne ett p-piller iaf, även om hon får eksem av dom. Ska kastrera henne när jag får råd. Det är ju så jävla dyrt!
Kram på er!
 
Stackarn! Min ena hona terroriserar allt som rör sig just nu. Eller förresten, det måste inte ens röra sig. Skor och handväskor funkar tydligen också som hångel-objekt!
Imorgon bär det av till veterinären... :smirk:
 
Inte för att vara elak, men om du inte har råd med en tusenlapp för kastrering, vad gör du då om katten skadar sig eller blir jsuk och måste till veterinären???
 
När mna skaffar djur får man göra prioriteringar.

Mina djur kommer alltid först. Min hund ska tex kastreras för 3500 efter sommaren (chihuahua-hanne).

En tusenlapp för kastration på en honkatt, det är värt det och du får prioritera det.
 
Jo, om katterna blir skadade eller sjuka så har jag ett speciellt konto för akuta ändamål. En kastrering är inte en akutsituation enligt min uppfattning och jag håller på att spara ihop till det åxå.
 
Hej hoppas du får ihop till kastration snart så du slipper kåtkissebeteendet :D Själv är jag av åsikten att katter som ej används i avel bör kastreras :)
 
Som jag tidigare skrev så har jag ett konto till katterna om de blir skadade eller sjuka. Jag håller på att spara ihop till hennes kastrering, men om ni nu måste veta det så tjänar jag ca 5000 kronor per månad, så det tar tid.
Du har absolut ingen rätt att säga att jag inte prioriterar mina djur för du känner mig inte. Mina djur är mina ögonstenar och kommer alltid i första hand. Kan vara därför jag inte köpt ett nytt klädesplagg till mig själv på ett år.
Jag skrev inte hit för att bli påhoppad av er sk "bättre människor", men nu vet jag. Jag är så glad för din skull som kan göra en sån där grej för 3500 kr utan att tveka, men för mig krävs det planering. Min kattflicka är fem år och jag har tidigare aldrig haft några problem med hennes löpning. Tidigare år har det knappt märkts. Det här började för ca tre dagar sen.
Varken du eller någon annan som inte ens har träffat mig och mina katter har någon rätt att döma eller dumförklara mig eller påstå att mina djur inte är prio ett i mitt liv.
 
Förlåt om det lät hårt var inte menat så. Jag menade bara att man måste prioritera. Jag menade inte att du är en sämre människa, inte alls. Förlåt om du tog det på fel sätt! :(
 
Ingen fara på taket :) Men jag håller med dig. Skaffar man djur, så skaffar man sig samtidigt ansvar för en annan varelses välbefinnande. Dom tjatade inte om att få komma till oss, det var vi som ville att dom skulle komma och då får vi lov att ställa upp. Tack och lov får man ju mycket mys åxå :smirk:
Kram!
 
Jag brukar säga att mina djur äger mig :D Jag får anpassa mitt liv efter dom :cool:

Jag är en såndär där mina djur är mina barn, kommer nog bli såndär tant som bor i skogen med massa djur :angel: då jag ej vill ha barn :smirk:
 
Sant. Hon har haft en kull bäbisar och nu har hon gjort sitt på den fronten. Det var dessutom en "olycka", inte planerat. Min kattpojke är från den kullen. Nej, hon ska inte ha fler ungar eftersom hon har ett höftfel och det var jättejobbigt för henne att föda. Det var dock sista gången jag litade på min kompis som sa "nej, han är ju bara fyra månader och inte är dom könsmogna då". Min lilla Eyore bodde hos dom över helgen när jag åkte och hälsade på mamma och hämtade igen en dräktig katt. Måttligt förtjust när jag märkte det, men vad gör man när skadan redan är skedd? Ungarna blev dock jättefina och välskapta.
 

Liknande trådar

Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
2 868
Senast: Otter
·
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 410

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp