Min låsta metoo-tråd

mandalaki

Trådstartare
Gunnar skriver i den:

”Det kom en fråga varför jag låste tråden. Någon påpekade att det var synd att en tråd som denna förvandlades till en trams-tråd. Jag höll med och valde att låsa den.”

Ja, det kom en fråga - från mig. Och du valde att svara inte i pm, utan i den låsta tråden.

Det skulle vara intressant med en motivering till varför lbb:s metoo-tråd fått fortsätta, trots att den varit urspårad i flera dagar. Eller varför andra trådar som många fler tramsinlägg tillåts, medan de få tramsinläggen i min tråd leder till att hela tråden låses. Eller varför låsningen kommer efter att tråden återgått till det seriösa ämnet igen. Eller varför du inte skrev en uppmaning i tråden, som moderatorerna brukar göra.

Men men, du kan vara hur orättvis du vill, det är ditt forum. Hoppas du tycker att forumet blev bättre när den tråden låstes.
 
Att jag svarade i den låsta tråden var för att flera kunde vara intresserade av varför jag låste den.

Jag fick in en rapport om tråden, som om jag kommer ihåg rätt tyckte det var synd att tråden tramsades bort. Det är ett beteende som jag sett flera gånger och jag anser att det är ett lite trist beteende, i en tråd som inte är tänkt som en tramstråd från början.

I den andra tråden valde jag ett lite annorlunda angreppssätt, vilket ledde till banningar av två användare.

När det gäller denna tråd, borde jag kanske ha rensat den i stället för att låsa den, men jag hade inte riktigt tiden till det vid det tillfället. Jag har nu tagit mig den tiden och rensat bort knappt 40 inlägg och öppnat upp den igen.
 
Jag har funderat lite mer på det här, speciellt efter att ha sett Gunnars svar.

Jag personligen tycker att spåret tramset tog i nämnda tråd var way over board fel. Det raljerades om tjatsex/våldtäkt fanns en otäck gärningsmannaglorifiering som om någon av de snubbigare snubbarna skrivit något liknande hade de allra allra flesta, och definitivt de inblandade, reagerat stenhårt och merciless. Jag känner också att administrationen hanterar det här annorlunda än om det vore de snubbiga snubbarna som skrivit våldtäktsskämt snarare än feministprofilerna. För come on, det var våldtäktskämt och de är lika förkastliga även om de är reversed.

Sen varför är visst trams okej men inte annat @mandalaki
 
Inte ens om jag kom ihåg vad inläggen som tydligen skrevs den 1 november gick ut på skulle jag tycka att det var nån idé att väcka liv i den här tråden den 16 december. Så jag har dessvärre inget svar @bumpo
 
Jag har funderat lite mer på det här, speciellt efter att ha sett Gunnars svar.

Jag personligen tycker att spåret tramset tog i nämnda tråd var way over board fel. Det raljerades om tjatsex/våldtäkt fanns en otäck gärningsmannaglorifiering som om någon av de snubbigare snubbarna skrivit något liknande hade de allra allra flesta, och definitivt de inblandade, reagerat stenhårt och merciless. Jag känner också att administrationen hanterar det här annorlunda än om det vore de snubbiga snubbarna som skrivit våldtäktsskämt snarare än feministprofilerna. För come on, det var våldtäktskämt och de är lika förkastliga även om de är reversed.

Sen varför är visst trams okej men inte annat @mandalaki
Jag menar DET HÄR @mandalaki och nej, det är inget jag kan släppa bara sådär. Det var så jävla låg nivå (tråden låstes och rensades väldigt hårt) att det måste diskuteras. Det är inte ett okej sätt att bete sig på.
 
Jag menar DET HÄR @mandalaki och nej, det är inget jag kan släppa bara sådär. Det var så jävla låg nivå (tråden låstes och rensades väldigt hårt) att det måste diskuteras. Det är inte ett okej sätt att bete sig på.
Men minns hon inte så minns hon ju inte? Oavsett vad du tycker?
 
Om hon så lätt kan glömma de där skämten och skaka bort det som 'buisness as usual' blir jag beklämd.
Fy vilken ful grej att skriva. Vad vet du om vad som pågår i andras liv? Vem är du att säga vad man ska ta till sig och minnas och diskutera med dig på beställning?

SÅ låg nivå. Hade jag varit @mandalaki hade jag aldrig i livet diskuterat med dig när du kör sån urbota tramsig jävla utpressning. Jisses alltså.
 
Fy vilken ful grej att skriva. Vad vet du om vad som pågår i andras liv? Vem är du att säga vad man ska ta till sig och minnas och diskutera med dig på beställning?

SÅ låg nivå. Hade jag varit @mandalaki hade jag aldrig i livet diskuterat med dig när du kör sån urbota tramsig jävla utpressning. Jisses alltså.
Lågt? Jag ifrågasätter några av de vidrigaste våldtäktsskämten och den vidrigaste gärningsmannaglorifieringen jag sett på buke någonsin och uttrycker en ärlig känsla. Jag blir beklämd (och bedrövad) av att skämt på den nivån verkar vara något vanligt förekommande för de är helt förkastliga. Jag utpressar henne inte utan jag talade om VAD jag menade när hon sa att hon inte mindes exakta inlägg. Jag kräver inget men helt ärligt så tycker jag att det här är en förbannat viktig diskussion. En som jag för på alla plattformar jag har. Ständigt. Buke är en av de plattformarna.
 
@bumpo För den du. Med personer som vill och har tid och möjlighet. Om någon inte kan eller har tid eller vill - försök inte få det till att den personer anser det vara mindre viktigt än du. Du vet noll och inget om andras liv så liksom hoppa ner från dina höga hästar och jogga vidare.
 
@bumpo För den du. Med personer som vill och har tid och möjlighet. Om någon inte kan eller har tid eller vill - försök inte få det till att den personer anser det vara mindre viktigt än du. Du vet noll och inget om andras liv så liksom hoppa ner från dina höga hästar och jogga vidare.
Åter igen: jag krävde inget. Jag visade på vad jag menade och varför det är viktigt. Nä, det vet jag inte men det samma gäller dig. Jag har aldrig suttit på någon hög häst. Jag lyfte något som jag tycker är viktigt. Jag anser att det är vanligt jävla hyfs att tagga personen vars tråd det handlade om (i tråden hon skapade om den tråden så on the less) speciellt när hon var inblandad i våldtäktsskämten.

De höga hästarna tänker jag inte ens kommentera i och med att de är non existing.
 

Liknande trådar

Tjatter Goda roller: Bagaren - När hen blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör. Byfånen - Som byns fåne har...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
22 822
Senast: Kilauea
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 089
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
35 879
Senast: Intejag
·
Bukefalos Hur tolkar man när en tråd blir låst?? Är det den som skrivit sista inlägget innan tråden blivit låst som har sista ordet och rätt så...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp