Min lilla katt haltar

Sv: Min lilla katt haltar

kl

Katja har blivit sämre så kliniken vill ha in henne igen för röntgen. Hon är jätte svullen och nu stödjer hon inte på benet alls längre.

NEEEEEEEJJJ!!!!:eek:
Åh jag som hade hoppats att ditt senaste inlägg skulle innehålla info om att allt var så bra så med Katja!
Nu håller jag tummar och tår för er åter igen!
Osså får Du en bamse styrkekram av mig! *KRAM*
 
Sv: Min lilla katt haltar

Tack

Mitt lilla mattehjärta håller andan igen, känner jag.. sitter med gråten i halsen och vill inget annat än att Katja ska må bra :cry: Kan inte betala allt själv, men mormor ställer upp för mig.... igen. Sen har kliniken direktreglering för Agria så jag kan "betala" med försäkringen där. Det enda som behövs är självrisken.
 
Sv: Min lilla katt haltar

kl

Katja har blivit sämre så kliniken vill ha in henne igen för röntgen. Hon är jätte svullen och nu stödjer hon inte på benet alls längre.

Usch vad jobbigt för dig... Håller tummarna att det går bra!
 
Sv: Min lilla katt haltar

Jag har varit där nu. Inget syntes på plåtarna, tack och lov för det. Men det har blivit en ordentlig inflammation i armbågsleden. Har fått recept på metacam och vetrimoxin som hon ska ha i några dagar. Återbesök på torsdag nästa vecka för att följa upp henne.
 
Sv: Min lilla katt haltar

Åh vad skönt att inget var brutet iaf! *pustar ut lite grann* :banana:

Hur ska Du ge medicinen förresten? Är det tablettform?
 
Sv: Min lilla katt haltar

Vetrimoxin ska ges i munnen, oral pasta, två ggr/dag, morgon och kväll. Metacamet ska ges i samband med maten. Metacamet är oral susp. Vetrimoxinet ska hon gå på i 10 dagar och metacamet ska hon ha i 5 dagar.



Hon fick smärtstillande på kliniken och jag kan redan nu se skillnad på henne.
 
Sv: Min lilla katt haltar

Skönt att smärtstillandet hjälper henne! :banana:

Hoppas att det går bra att få i henne medicinen. Min saliga katta var det en riktig fajt att ge medicin. Man kan säga att hon INTE var lättövertalad. Att peta i henne tabletterna gick väl skapligt, men salvan i ögonen! :eek: Man kan säga att det satte sina spår på mina armar och händer! :D Men jag klandrade henne aldrig. Hon kunde ju inte hjälpa att hon kom från en idiotfamilj som hade behandlat henne mkt illa.
 
Sv: Min lilla katt haltar

Katja börjar långsamt bli bättre och de känns så härligt att se henne kunna gå någorlunda normalt igen. Hon haltar fortfarande, men de är väldigt lite :)
 
Sv: Min lilla katt haltar

Toppen! :bump::bump:

Skulle precis ställa frågan tänkte jag efter att jag loggat in! Så hade Du hunnit före!
Underbart att Katja är så mycket bättre!
Jag är jätteglad för bådas skull! :banana:
 
Sv: Min lilla katt haltar

Det är så härligt att se henne återgå till sitt normala lekfulla Katja igen :) Ska på återbesök på torsdag men det är nog något jag inte behöver oroa mig över då hon hela tiden blir bättre och bättre :bump:
 
Sv: Min lilla katt haltar

Nu är det ju Torsdag! Uppdatering tack! Hur är det med Katja? Gick återbesöket bra?
 
Sv: Min lilla katt haltar

Har inte åkt iväg till kliniken än :p Har tid 15.30. Men Katja är nästan helt haltfri, så återbesöket kommer nog att gå kanonbra!
 
Sv: Min lilla katt haltar

Nu är vi tillbaka och allt såg bra ut! Fast vet. reagerade på att hon tillochmed var lite tjockare i vänster ben men antog att de berodde på att hon fått mer muskler där nu när hon har avbelastad höger så mycket. Skulle bara hålla koll på att inget händer med vänster fram nu och fortsätta dessa fyra dagar som är kvar på antibiotikan så ska allt bli bra. Skulle återkomma om hältan inte går över men det hoppas jag att den gör iom att hon är så mycket bättre nu :bump:
 
Sv: Min lilla katt haltar

Härligt att höra! :bump::bump:
Heja Katja!
Du ska se att hon på sikt kommer att bli "normalmusklad" igen. När benet är till 100% återställt så kommer hon ju inte att behöva kompensera längre med andra muskler.

Härliga nyheter denna vackra Fredag! :banana:
 
Sv: Min lilla katt haltar

:bump::bump::banana::bump::bump:

Toppen!

Och må hältan ALDRIG mera komma tillbaka! Ingen annan sjukdom heller för den delen! Pust väck med sådant elände!

Ge Katja en stor puss på nosen från mig!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 228
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
4 643
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 097
Senast: Migo
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 739
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp