Bukefalos 28 år!

"Mina sidor" skånetrafiken

Enya

Trådstartare
Alltså, allvarligt talat nu!!! Och ja, jag får använda många utropstecken nu!!!!!!!! För nu har månen trillat ner på solen och svimmat av kikhostan!:arghh:

Skånetrafiken har fått nya.. ny... vad heter det?? "mina sidor" där man kan ladda resekort och allt sånt där tåg/bussaktigt. Himlans smidigt ju. Jomen visst:cautious: På de gamla "mina sidor" registrerade jag 4 olika kort (två jojoresekassa och 2 jojo period), men nu kan jag inte hitta dem på den här nya sidan, nu måste jag skriva in kortnummer för varje kort för att se saldo! Med andra ord måste jag veta kortnumret på sonens kort trots att varken sonen eller kortet är här! Nu löste jag det med chatten på FB, men HUR kan man ändra på "Mina sidor" till det sämre sådär????!!!!:rage: Ska det vara så här? Va va va?! Ja, man kan ju faktiskt skriva upp alla kortnummer på post-itlappar och sätta på datorskärmen, men det behövde man inte förut juuuuuuuu!!! (post-itlappklistret är dåligt så lapparna trillar ju bara ner!!!)

Säg, säg, SÄG att det bara är jag som är trög och korkad som vanligt?!?!:banghead:

Jag som brukar skryta :up: om skånetrafiken, om hur BRA de är och hur BRA det funkar och hur mycket jag kommer att SAKNA dem när jag flyttat till Nyköping! Nu har jag bara en sak att säga: Skånetrafiken suger! :down::arghh:

Och till på köpet var tåget hela 5 minuter sent i morse och jag missade tåget i eftermiddags för att jag var för trög för att fatta att Öresundståget mot Karlskrona, som var försenat stod på ...informationsgrejen på perrongen ...äsch, glömde ordet... och tåget jag skulle med inte stod någonstans, men det kom innan det försenade tåget. Det brukar inte vara så ju! Så jag fick vänta en evighetskvart på nästa tåg och slutligen var jag en hel kvart försenad med mitt tåg dit jag skulle! :arghh:


Observera! Jag är FAKTISKT inte helt allvarlig i det här inlägget :D
Man kan förenkla frågeställningen med: "Kan man inte hitta sina registrerade jojokort på Skånetrafikens Mina Sidor och kunna kolla saldot utan att behöva skriva in kortnumret längre?"
 
Sv: "Mina sidor" skånetrafiken

Om du går in på "Spärrtjänst" så finns numret på de tidigare registrerade korten där för mig.
 
Sv: "Mina sidor" skånetrafiken

Det är helt korrekt. Jag blev av med min plånbok förra veckan och spärrade därför alla Jojokorten. På spärrsidan står alla kortnumren fint uppradade.
 
Sv: "Mina sidor" skånetrafiken

Där är ju inte alla mina kort :(

Där är mina ena periodkort men inte mina resekassakort eller periodkortet jag använder nu. Och jag vet att jag registrerade dem ju, eftersom jag kollade saldo på det aktuella kortet för bara någon vecka sedan. :(

Men det innebär ju att man måste kopiera kortnumret och byta sida och skriva in det på nytt för att veta saldo? Så himla osmidigt! :arghh:
 
Sv: "Mina sidor" skånetrafiken

Det är helt korrekt. Jag blev av med min plånbok förra veckan och spärrade därför alla Jojokorten. På spärrsidan står alla kortnumren fint uppradade.

Har du många jojokort? :D

Trist med din plånbok! Förlorade du mycket?

Men den här nya är sedan i torsdags bara, spärrade du innan dess?
 
Sv: "Mina sidor" skånetrafiken

Jag hade iaf fyra stycken registrerade :p Jag har själv två egna, sen är ett kort egentligen exets så det spärrade jag inte och sen är det ett som mina föräldrar brukar använda när de "mellanlandar" här och tar tåget till Kastrup för att flyga vidare :p

Ptja, förlorade allt i den. I kontanter var det bara mynt så det bryr jag mig inte så mycket om. Gällande kort så var det busskort, Visa-kort, Mastercard, gymkort, lånekort för tre bibliotek, bonuskort för alla butiker i hela världen, bensinkort osv. Ersättningskorten bör börja trilla in den här veckan.
Har aldrig tidigare tappat bort plånbok, mobil eller dylikt och i det här fallet får jag verkligen skylla mig själv :banghead:

Mina Sidor låg nere på onsdagen när jag började spärra alla kort så det var på torsdagen som jag spärrade busskorten.
 
Sv: "Mina sidor" skånetrafiken

Så trist. Alla mina var med dvs 3, två reskasse och ett periodkort. Fråga mig inte varför jag har 3 :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp