Bukefalos 28 år!

M

mannis

Någon som vet om de kommit ut i hinkar än ?
Jag skulle behöva tips på något man kan ge för att jämna ut Ca/p halten förutom med miner vit då. Mitt hösilage är kalciumrikt.
 
Det gör inget om ca/p blr hög om det beror på ditt hö. Se bara till att fosforbehovet är täckt.

Finns en produkt som heter Fosforbalans som innehåller 2,5 g fosfor per doseringsmått(följer med i burken, kan vara lite svårt att hitta, hehe). Finns på t.ex. granngården eller andra affärer som säljer produkter från Eclipse Biofarmab! Om det inte finns inne i affären kan de ta hem till dig.
 
Hej
och tack för ditt svar.
Då är det bara att börja leta :D
De värden jag har på Ca och P är
Ca 5.0 g/kgfoder
P 1.2 g/kg foder
 
Ja varsågod. ;)

Oj det var rätt hög kvot där ja.. :eek: :smirk: Fodra med fosforrika kraftfodermedel + täck upp med fosforbalans är mitt tips. :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag brukar ge mina kallblod Krafft miner original under sommarhalvåret eftersom de äter det utan någonting annat till, men jag skulle...
Svar
11
· Visningar
796
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
759
Senast: Kakis
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
805
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Ja som ovan eg, Har nu pysslat och trixat med hästens foderstat och upplever att det banne mig aldrig stämmer vad foderstatsprogrammet...
Svar
14
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp